راه‌اندازی شبکه یکپارچه باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با تآکید بر اینکه هدف از اجرای طرح باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی تربیت، مهارت‌پروری و ایجاد شبکه‌ای از نیروهای متخصص در نمونه‌برداری معدنی است، گفت: برنامه عملیاتی بلندمدتی برای توسعه فعالیت‌های این باشگاه و اثرگذاری آن در توسعه بخش معدن کشور تبیین شده است که گام به گام اجرا خواهد شد.

علی دلیر مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تحقیق، پژوهش و آنالیز مواد معدنی با دارا بودن دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی نوین و پیشرفته و بهره‌گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا یکی از برندهای شناخته شده در حوزه تحقیقات معدنی و سایر آنالیزهای مرتبط با حوزه تجزیه شیمیایی و کانی‌شناسی است. این شرکت دانش‌بنیان  بیش از دو دهه است که فعالیت‌هایی را  در حوزه ارائه آنالیزهای مواد معدنی انجام می‌دهد.

دلیر با بیان اینکه در حال توسعه خدمات و آنالیز معدنی در کشور هستیم، گفت: در این مدت توانستیم که با شرکت‌ها و مجموع‌های حقیقی و حقوقی  در حوزه اکتشافات و معادن ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: باید آموزش در حوزه نمونه‌برداری اکتشافات و مواد معدنی انجام شود به همین منظور قرار است باشگاه آموزشی را با همکاری شرکت یونیدرو و دانشگاه تهران راه‌اندازی کنیم. برهمین اساس فراخوانی در این زمینه منتشر کردیم تا علاقه‌مندان بتوانند از آموزش‌های بهره‌مند شوند. افتتاح چنین باشگاه تخصصی برای اولین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کمبودهای حوزه نمونه‌برداری صحیح از معادن در کشور گفت: در حوزه اکتشاف، بازرگانی و معدن‌کاری مواد معدنی، یکی از اساسی‌ترین کارها نمونه‌برداری صحیح و اصولی است. عدم توجه به این مورد و خطاهای صورت گرفته در این حوزه اثرات نامطلوبی را به همراه دارد که باعث نرسیدن به هدف نهایی و هدررفت سرمایه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی تربیت، مهارت‌پروری و ایجاد شبکه‌ای از نیروهای متخصص و ماهر در نمونه‌برداری معدنی است، گفت: برنامه عملیاتی بلندمدتی برای توسعه فعالیت‌های این باشگاه و اثرگذاری آن در توسعه بخش معدن کشور تبیین شده است که گام به گام اجرا خواهد شد.

وی افزود: از این رو فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی و معدن، دوره‌های تخصصی مهارت‌پروری را در این باشگاه می‌گذرانند و پس از پایان دوره به عنوان مشاور متخصص به متقاضیان در حوزه معادن فعالیت می‌کنند.

دلیر همچنین انتخاب صحیح نوع آنالیز و انجام آزمایش‌هایی با استانداردهای بین‌المللی و معتبر، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف فعالیت‌های معدنی با ارائه نتایج قابل استناد، ارائه آموزش‌های تخصصی، شبکه‌سازی و ارتباط موثر پایدار با متخصصان نمونه‌برداری در سطح کشور، طراحی مدل مهارت‌پروری موثر در فعالیت‌های معدنی و ایجاد بانک اطلاعاتی معتبر از متخصصین نمونه‌برداری کشور را از دیگر اهداف این باشگاه برشمرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: رویکرد تخصص محوری و مهارت پروری امروزه در دانشگاه‌ها شکل گرفته است و دانشجویان واحدهای درسی نمونه برداری را طی می‌کند بنابراین باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی در راستای یکپارچه سازی تاسیس می‌شود.  اگر بتوانیم کارشناسان متخصص در تمام استان‌ها آموزش و تربیت کنیم طبیعتا برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به صرفه‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح شبکه یکپارچه باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی، نتایجی مانند کاهش دعواهای حقوقی در حوزه معدن و صنایع معدنی، کاهش ریسک‌ فعالیت‌های معدنی و افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاری در این حوزه، بسترسازی برای حرکت به سمت فعالیت‌های بین‌المللی در راستای استانداردسازی‌های بین‌المللی را به همراه خواهد داشت، بنابراین امیدواریم این امر مهم سبب ایجاد یک هاب نمونه‌برداری در منطقه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =