برگزاری هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام

هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه ویژه اعضای هیات علمی واحد ایلام با حضور 24 تن از اساتید واحد ایلام برگزار شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، این دوره با تدریس و حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دکتر متقی استاد تمام دانشگاه تهران برگزار شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلام استان ایلام در آیین افتتاحیه گفت: در حال حاضر دشمن به منظور به چالش کشیدن و غیر کارآمد نشان دادن این انقلاب و نظام برخاسته از آن، انواع هجوم و مقابله نظامی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجر مهدوی راد اضافه کرد:  شبهاتی که در مورد اصل اسلام و حضور آن در عرصه نظام سازی و نگاه تمدنی مبتنی بر آن مطرح می شود نیز یکی از مصادیق تقابل غرب با انقلاب اسلامی است که جامعه ما به ویژه اساتید و نخبگان دانشگاهی را هدف قرار داده است و تحلیل و بررسی شبهات و پاسخ علمی، دقیق، عمیق و کاربردی به آنها یکی از رسالت­های نخبگان دانشگاهی است که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به منظور فراهم شدن فضای بررسی و تحلیل و دست یابی به پاسخ هایی در خور، اقدام به برگزاری هشتمین دوره ضیافت اندیشه اساتید به عنوان اندیشه سیاسی سطح پنج کرد.

وی گفت:  ادامه مسیر انقلاب نیازمند به نگاه جامع به گذشته، حال و آینده و رصد چالش ها و نقاظ ضعف و قوت است که در این راستا بیانیه گام دوم به عنوان زبور انقلاب محور است  تا علاوه بر پرداختن به مباحث مبنایی نظام سیاسی اسلام و حکومت اسلامی، برای سوالات و شبهات مطرح شده پاسخ دقیق بیابند.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز در سخنانی بر ضرورت برگزاری این دوره ها و معرفت افزایی اساتید و پاسخگویی اساتید به شبهات مطرح شده تاکید کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1075274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =