یک هزار و ۷۰۹  شرکت دانش‌بنیان در صف دریافت خدمات

تاکنون ۵ هزار و ۳۷۳ خدمت صادراتی به دانش‌بنیان‌ها ارائه شده است و یک هزار و ۷۰۹ شرکت متقاضی دریافت این خدمات هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  از سال ۹۳ فضایی برای توسعه صادرات و تبادلات فناورانه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایجاد شد. بابی برای تسهیل فرآیند صادرات کالاها، آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات در این فضای ایجاد شده اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری با استفاده از این خدمات، بازار صادرات محصولاتشان را توسعه می‌دهند.

این کار در کنار شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال، به افزایش کیفیت خدمات، دستاوردها و محصولات دانش‌بنیان تولیدی در کشور هم کمک می‌کند. محصولاتی که ظرفیت اخذ استانداردهای بین‌المللی و صادرات را داشته باشند در این طرح حمایت دریافت می‌کنند.

بر همین اساس هم تاکنون ۵ هزار و ۳۷۳ خدمت صادراتی به دانش‌بنیان‌ها ارائه شده است و یک هزار و ۷۰۹ شرکت متقاضی دریافت این خدمات هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف خلق ثروت و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا، از ایجاد این فضا حمایت کرده و این کار در چند سال گذشته به شتاب‌گیری روند صادرات منجر شده است.

خدمات حمایتی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و واسطه‌های صادراتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =