اورژانس برای کمک به آسیب دیدگان به یاری بهزیستی رفت

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس کشور گفت: حضورهمکاران اورژانس برای افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی یا آسیب دیده گان اجتماعی هستند می تواند موثر باشد حتی در زمان شیوع کرونا نیز شاهد بودیم افرادی که اعتیاد داشتند اگر نیاز به فوریت های پزشکی داشتند، همکاران اورژانس حضور و اقدامات لازم را انجام می دادند از این رو باید قدردان آنها بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس کشور، صبح امروز با حضور "دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور" و "دکتر پیر حسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور" در ساختمان اورژانس کشوربرگزار شد.

دکتر وحید قبادی دانا در این مراسم، امضای این تفاهم نامه را مبارک و در راستای ایجاد هم افزایی بین واحدهای مختلف برای خدمت رسانی بهینه به مردم دانست و گفت: این تفاهم نامه موجب افزایش و ارتقای کیفیت خدمات برای ارایه به مردم خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به افراد نیازمندی که مشکل جسمی، روحی و روانی دارند افزود: اتصال کاری دو سازمان می تواند در ارایه خدمات به مردم نقش مهمی را ایفا کند.

به گفته وی، با امضای این تفاهم نامه می توان تجمیع خدمت بین دوسازمان بهزیستی و سازمان اورژانس ایجاد کرد تا سازمان اورژانس بتواند به دورنمایی که در نظر دارد برسد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه بیان داشت : طی بازدید امروزتفاوت خدمتی که در متن جامعه حس می شد در سازمان اورژانس هم این تفاوت محسوس را می توان احساس کرد.

وی تصریح کرد: اینکه یک هم افزایی بین خدمات اورژانس اجتماعی و خدمات پزشکی ایجاد می شود برای جامعه هدف سازمان بهزیستی یعنی آنهایی که در معرض آسیب هستند و یا آسیب دیده اند، افرادی که سلامت اجتماعی آنها به خطر افتاده و یا افراد دارای معلولیت، سالمندان و ... ، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

قبادی دانا یادآور شد: گروه های جامعه هدف سازمان بهزیستی می تواند به عنوان یکی از مجموعه های مورد نظر برای اورژانس کشور که نیاز بیشتری به خدمت دارند در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه در مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه افرادی هستند که نیازهای زیادی به فوریت های پزشکی دارند و لازم است اقداماتی برای آنها انجام شود گفت: حضورهمکاران اورژانس برای افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند یا آسیب دیده گان اجتماعی هستند می تواند موثر باشد حتی در زمان شیوع کرونا نیز ما شاهد بودیم که افرادی که اعتیاد داشتند اگر نیاز به فوریت های پزشکی داشتند، همکاران اورژانس حضور و اقدامات لازم را انجام می دادند از این رو باید قدردان آنها بود.

به گفته رییس سازمان بهزیستی کشور، اقدامات مشترک، طرح ها و برنامه های هم افزا و استفاده از ظرفیت های دو سازمان می تواند در جهش کیفیت خدمت برای مردم موثر باشد.

وی گفت: امروزوضعیت حوزه آسیب های اجتماعی که اورژانس ۱۲۳ یکی از مجموعه های این حوزه است نسبت به برخی از کشورها به لطف مردم و تحکیم بنیاد خانواده وضعیت نسبی دارد اما به هر حال این مشکلات و آسیب هم وجود دارد که همکاری سازمان اورژانس می تواند به عنوان کمکی باشد در بحث آسیب های اجتماعی تا در کنار سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی ارایه خدمت دهد البته عکس این موضوع هم صادق است.

قبادی دانا اظهار امیدواری کرد تا بتوان از تجارب خوب  سازمان اورژانس کشور با توجه به رشد و ارتقایی که داشته در زمینه نرم افزاری، سخت افزاری و آموزش  نیروی انسانی  استفاده کرد تا  باعث افزایش خدمت رسانی اورژانس اجتماعی شود.

وی خاطر نشان کرد : با امضای این تفاهم نامه می توان حرکتی در جهت ارایه خدمات به مردم و اجرای برنامه های دولت به نحو شایسته انجام داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه این مراسم با بیان اینکه نزدیک شدن دو سازمان بهزیستی و اورژانس کشور می تواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف را رفع کند گفت: افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند شرایط خاصی  دارند  بنابراین هرچه بتوان  خدمات را برای  این  سطوح ارتقا داد خیر دنیا و آخرت نصیب دست  اندرکاران  خواهد شد.

وی به سیل سال  گذشته  اشاره کرد و افزود: به طور قطع اگر سامانه ای برای شناسایی افراد پر خطر نبود امکان انتقال آنها وجود نداشت. بنابراین باید گفت که بهزیستی در این خصوص اقدامات مفید و مهمی انجام داده است.

به گفته کولیوند، وظیفه ذاتی ما خدمت رسانی به  مردم است از این رو نباید تفکیکی درنوع خدمت وجود داشته باشد.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: با همکاری دو سازمان بهزیستی و اورژانس و دسترسی به اطلاعات این دو سازمان می توان اقدامات خوب با سرعت بیشتری انجام داد.

به اعتقاد وی، باید اطلاعات افراد نیازمند را در اختیار سازمانهایی مثل بهزیستی قرار داد چرا که افراد تحت پوشش این سازمان افراد  نیازمندی هستند که می توان در شرایط عادی  و غیرمنتظره به آنها  خدمت ارایه کرد.

کولیوند اظهار امیدواری کرد که با مدیریت برنامه ها و اتفاقات بتوان برای  حفظ آبروی  نظام  قدم هایی برداشت.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه همکاری ها می تواند دل مقام معظم رهبری را شاد کند گفت: به طور قطع با امضای این تفاهم نامه می توان گرهی از مشکلات افراد نیازمند را باز کرد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =