نمایشگاه مجازی کتاب ۱۶ میلیارد اعتبار لازم دارد

رئیس نمایشگاه کتاب گفت: حداقل اعتبار تأمین شده برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران، معادل یارانه‎های سال قبل برای یارانه‎های نشر است که به کمک دولت و با پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره اعتبار نمایشگاه مجازی که قرار است بخشی از ضرر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را جبران کند و یکی از تدابیر وزارت ارشاد در راستای کمک به ناشران شمرده می‌شود، اظهار داشت: حداقل اعتبار تأمین شده برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران معادل یارانه‎های تعلق گرفته به حوزه نشر در نمایشگاه سی و دوم (سال قبل) است که به کمک دولت و با پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شده است. البته در تلاش هستیم تا حامیان دیگری نیز به یاری نمایشگاه کتاب مجازی بیایند تا بر مقدار یارانه‎های اختصاص یافته افزوده شود.

* مهم‌ترین جنبه برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی تأمین نقدینگی از طریق فروش آثار برای ناشران است

جوادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره منافع برگزاری این نمایشگاه مجازی برای ناشران نیز توضیح داد: مهم‌ترین جنبه برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی تأمین نقدینگی از طریق فروش آثار برای ناشران است. ورود این نقدینگی می‎تواند به ناشران کمک کند تا برای مدتی از این شرایط خارج شوند و به رفع مشکلات بپردازند.

وی نمایشگاه کتاب را همواره فرصتی برای اهالی نشر اعم از نویسنده، مترجم و ویراستار دانست تا تبادل نظر کنند و با دستاوردهای جدید حوزه نشر آشنا شوند. او در ادامه افزود: خوانندگان و کتاب‎دوستان هم فرصتی خواهند داشت تا از تخفیف‌‎های ناشران در نمایشگاه و یارانه‎هایی که معاونت امور فرهنگی به دانشجویان و طلاب، اساتید و هیات‎های علمی دانشگاه‎ها و حوزه‌‏ها اهدا می‎کند بهره ببرند.

*  تأمین منابع به روز برای کتابخانه‏‎ها با استفاده از یارانه‎های مشارکتی معاونت امور فرهنگی

معاون وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه همچنین فرصتی برای موسسات و نهادهای فرهنگی است تا با استفاده از یارانه‎های مشارکتی معاونت امور فرهنگی، نسبت به تأمین منابع به روز برای کتابخانه‏‎های خود اقدام کنند.

در ادامه جدول منتشر شده صورت وضعیت مقایسه‌ای منابع و هزینه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر می‌شود، ‌چرا که معاون وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب اعلام کرده است: حداقل اعتبار تأمین شده برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران معادل یارانه‎های سال قبل برای یارانه‎های نشر است.

میزان یارانه طبق جدول زیر ۱۶ میلیارد تومان است.

نخستین نمایشگاه مجازی وزارت ارشاد اواخر پاییز اجرایی خواهد شد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1075324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =