نبود دفاتر کنسولگری، فرصت‌ جذب دانشجوی غیرایرانی را محدود کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: نبود مجوزهای کنسولگری در واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی فرصت‌های جذب دانشجویان غیرایرانی را محدود کرده است.

معصومه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات صورت گرفته پیرامون جذب و پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد مجوز پذیرش دانشجویی غیرایرانی از سازمان مرکزی داشته و سابقه پذیرش دانشجویان غیرایرانی را هرچند محدود از سال‌های پیش هم دارد.

وی افزود: باتوجه به برگزاری کلاس‌های درسی دانشگاه در بسترهای آموزش مجازی، درخواست‌های بسیاری در هفته‌های اخیر به‌ویژه از سوی متقاضیان عراقی برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی وصول شده که در تلاشیم مقدمات و پیش‌نیازهای تحصیل و آموزش مجازی را برای متقاضیان غیرایرانی تازه ورود را نیز فراهم کنیم. درخواست برگزاری مجازی کلاس‌های این متقاضیان را به سازمان مرکزی ارائه داده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: با اعلام نظر و موافقت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانیم از لحاظ کیفی نیز آموزش‌های مجازی دانشگاه را تضمین کنیم. سایت روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد سه زبان شده و زبان‌های عربی و به‌زودی انگلیسی نیز برای معرفی دانشگاه اضافه می‌شود. همچنین با کارگذاری‌های معتبر فعال این حوزه در کشورهای منطقه نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

طباطبایی درباره چالش بزرگ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون جذب دانشجوی غیرایرانی عنوان کرد: یکی از موانعی که جلوی راه دانشگاه آزاد در جذب دانشجویان غیرایرانی قرار گرفته، نبود مجوزهای کنسولگری در واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی است. بدین ترتیب دانشجویان غیرایرانی برای انجام امور روادید و گذرنامه باید به دانشگاه‌های دولتی مراجعه کنند و از این حیث مشکلاتی نیز پیش می‌آید.

وی ادامه داد: این شرایط بعضاً موجب از بین رفتن فرصت جذب دانشجویان خارجی می‌شود. راهکارهایی نیز برای مرتفع شدن این مشکل برای سازمان  مرکزی دانشگاه ارائه شده ولی تاکنون پاسخ و اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است. یکی از راهکار تعیین رابط برای انجام امورات دانشجویان است که در دانشگاه آزاد یزد نیز انجام می‌شود ولی زمانی که دانشجویان به دفتر کنسولگری دانشگاه‌های دولتی رجوع می‌کنند مشکلاتی نیز در ادامه پیش می‌آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به دفاتر کنسولگری گریبان‌گیر بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شده که باید تدبیری اندیشده شود تا تمام مراحل جذب و پذیرش در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی صورت بگیرد. معرفی رشته‌ها و اعضای هیئت علمی نیز در دستور کار روابط عمومی دانشگاه قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =