صعود آتالانتا به صدر در هفته کرونایی

هفته سوم مسابقات سری‌آ ایتالیا در حالی آغاز شد که سایه کرونا بار دیگر بر سر فوتبال ایتالیا سایه افکنده است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-نیما عراقی؛ هفته سوم مسابقات سری‌آ ایتالیا در حالی آغاز شد که سایه کرونا بار دیگر بر سر فوتبال ایتالیا سایه افکنده و دو بازی در این هفته به علت ابتلای تعدادی از بازیکنان و کادر فنی دو تیم جنوا و ناپولی برگذار نشد اما با این حال تنور رقابت در ایتالیا در سومین هفته داغ‌تر از فصول گذشته بود.

فیورنتینا 1 - سمپدوریا 2/ پیروزی با ارزش سمپدوریا در آرتمیو فرانچی
دربازی ابتدایی هفته سوم لیگ ایتالیا فیورنتینا میزبان سمپدوریای رانیری بود. بازی کم برخورد و متعادل پیش می رفت تا خطای پنالتی در دقیفه 42 باعث برتری سمپدوریایی ها شد.در نیمه دوم فشار ویولا جواب داد و این تیم بازی را به تساوی کشاند اما گل دقیقه 83 والریو وره آب سردی بر پیکر میزبان بود تا شاگردان رانیری با تجربه پس از دو هفته به اولین پیروزی خود دست پیدا کنند. فابیو کواگلیارلا که زننده گل اول سمپدوریا بود به عنوان ستاره میدان انتخاب شد. سمپدوریا با این پیروزی سه امتیازی شد و در رده چهاردهم قرار گرفت. فیورنتینا نیز سه امتیازی  و در رتبه سیزدهم جدول باقی ماند.

ساسولو 4 - کروتونه 1/ ساسولو در مسیر آتالانتا شدن!
در دیدار دوم از هفته سوم مسابقات ساسولو پذیرای کروتونه بود که میزبان در یک بازی برتر و هجومی موفق به پیروزی پرگل و مشابه هفته گذشته شد و بیش از پیش مورد تحسین رسانه و هوادارن فوتبال ایتالیا قرار گرفت. آن ها در هر دو نیمه تیم برتر میدان بوده و توانستند تاکتیک خود را بر حریف دیکته کنند. ستاره این میدان فرانچسکو کاپوتو بود که توانست دوگل از چهارگل تیمش را به ثمر برساند. ساسولو با این پیروزی هفت امتیازی شده و به جایگاه سوم جدول صعود کرد. کروتونه نیز بدون امتیاز قعرنشین جدول بیست تیمی فوتبال ایتالیا در پایان هفته سوم نام گرفت.

جنوا - تورینو/ کرونا بلای جان جنوا!
این دیدار به علت تعداد بالای مبتلایان تیم جنوا به ویروس کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

اودینزه 0 - رم 1/ مختصر و مفید با شلیک ناگهانی پدرو
در آخرین دیدار شنبه شب فوتبال ایتالیا اودینزه میزبان رم فونسکا بود که در دو هفته گذشته موفق به کسب پیروزی نشده بود. تفاوت دو تیم در این دیدار را ضربه مهلک پدرو رودریگز  وینگر با تجربه آ اس رم رقم زد که به تور دروازه شاگردان آقای گوتی بوسه زد تا گرگ ها اولین پیروزی خود در فصل جدید را دشت کنند. در این دیدار ایبانز مدافع رم بهترین بازیکن میدان انتخاب شد که در مقابل حملات گسترده اودینزه پس از دریافت‌گل بی نقص عمل کرد. گرگ ها با کسب این پیروزی چهار امتیازی شده و به رتبه دهم جدول رسیدند. اودینزه نیز بدون امتیاز نوزدهم جدول است.

آتالانتا 5 - کالیاری 2/ سه بازی و سیزده گل، به غول جدید سری آ سلام کنید
شاگردان گاسپرینی ظهر یکشنبه را برای آتش بازی سوم خود انتخاب کرده پس از دو برد چهار تایی مقابل تیم های تورینو و لاتزیوی مدعی، از عدد 5 برای سومین مصاف خود. رونمایی کردند. الهه های بی رحم برگامو در همان نیمه نخست با چهار گل نسخه کالیاری را پیچیدند. در نیمه دوم اما بازی  متعادل تر شده و هر کدام از دو تیم یک گل به ثمر رساندند تا مجموعا بازی پنج بر دو به سود آتالنتا به پایان برسد.آبی مشکی های شهر برگامو با این پیروزی به صدر جدول رسیده و برای سایر مدعیان خط و نشان کشیدند. ستاره این دیدار ماریو پاسالیچ هافبک آتالانتا بود که موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شد. آتالانتا با 9 امتیاز و تفاضل گل +8 صدرنشین سری آ شده و کالیاری با یک امتیاز در رده هفدهم قرار گرفت.

بنونتو 1 - بولونیا 0/ اینزاگی فاتح نبرد میلانی های سابق
در ششمین دیدار هفته سوم بنونتو فیلیپو اینزاگی میزبان بولونیای سینیشا میهایلوویچ بود که زرد و قرمز پوشان بنونتو موفق شدند با تک‌گل جیانلوکا لاپادلا بر خلاف جریان و روند بازی به پیروزی برسند. ستاره این دیدار بی شک لورنزو مونتیپو سنگربان بنونتو بود که در مقابل حملات بی امان بولونیایی ها مقاومت کرد و دروازه تیمش را بسته نگاه داشت. بنونتو با این پیروزی شش امتیازی شده و به رده هفتم جدول صعود کردند. بولونیا نیز با سه امتیاز دوازدهم است.

لاتزیو 1 - اینتر 1/ نبرد خشن عقاب و افعی برنده نداشت
هفتمین دیدار هفته را دوتیم مدعی لاتزیو و اینتر برگذار کردند ک ثمره تلاش دوتیم در نود دقیقه یک گل و یک اخراجی برای هر کدام از آن ها بود. در این دیدار پایاپای توپ و میدان بیشتر در اختیار شاگردان کونته بود اما دو تیم در خلق موقعیت گل شرایط برابری داشتند. در دقیقه هفتاد بازی چیرو ایموبیله به علت درگیری با آرتورو ویدال هافبک اینتر از بازی اخراج شد که حرکت غیر ورزشی برنده کفش طلای فصل قبل اروپا می تواند برای او محرومیت هایی نیز در بر داشته باشد. استفانو سنسی از اینتر هم در دقایق پایانی اخراج شد تا دو تیم در این زمینه نیز به تساوی برسند. سنسی با اخراج در این دیدار دربی دلامادونینا مقابل میلان را از دست داد. گل های این دیدار را ابتدا مارتینز برای اینتر و سپس میلینکویچ ساویچ برای لاتزیو به ثمر رساندند. ساویچ در این دیدار با به ثمر رساندن یک گل و بازی عالی برترین بازیکن میدان شد. اینتر با این تساوی هفت امتیازی شده و به رده چهارم سقوط کرد. لاتزیو نیز با چهار امتیاز نهم است.

پارما 1 - هلاس ورونا 0/ پیروزی پارما با گل دقیقه یک!
پارمای آقای لیورانی پس از دو هفته شکست و به صدا درآمدن زنگ خطر از سوی باشگاه در هفته سوم موفق شد هلاس ورونای سرحال و آماده را با تک‌گل دقیقه یک کورتیچ از پیش روی بردارد. در این دیدار نسبتا برابر لوئیجی سپه دروازبان پارما با مهار چندین موقعیت خطرناک از ورونا بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. پارما با این پیروزی و سه امتیاز به رده 16جدول صعود کرد و ورونا با قبول این شکست شش امتیازی باقی مانده و به رده ششمی جدول تکیه زد.

میلان 3 - اسپتزیا 0/ میلان پیولی، بیست بازی بدون شکست
در آخرین بازی برگذار شده از هفته سوم میلان در سن سیرو به مصاف اسپتزیای تازه وارد رفت که در یک بازی یک طرفه موفق شد علی رغم غیبت ستاره هایش با سه گل به برتری دست پیدا کند. میلان در ترکیب آغازین دیدار از هفت بازیکن متولد 1999 به بعد( بیست ساله و کوچکتر ) استفاده کرد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. ستاره این دیدار تئو هرناندز مدافع چپ روسونری بود که موفق شد گل دوم تیمش را نیز به ثمر برساند. میلان با کسب 9 امتیاز از سه بازی با تفاضل کمتر نسبت به آتالانتا در رده دوم جدول است و اسپتزیا نیز با قبول این شکست با سه امتیاز در رده پانزدهم دیده می شود.

یوونتوس - ناپولی/ در انتظار رای انضباطی!
دیدار پایانی هفته سوم بازی ها به علت عدم حضور ناپلی‌ها برگذار نشد. با این حال شاگردان پیرلو در زمین حاضر و مقدمات اولیه دیدار نیز صورت گرفت اما با عدم حضور ناپولی، هرگز سوت آغاز این دیدار فوق حساس به صدا در نیامد. اما داستان چه بود؟ سه تن از بازیکنان و کادر تیم ناپولی اخیرا به کرونا مبتلا شده و مقامات شهر ناپل به این تیم اجازه پرواز به سوی تورین‌را ندادند. در سوی دیگر سازمان لیگ ایتالیا در بیانیه ای اعلام داشت تعداد مبتلایان تیم ناپولی از حد معقول برای لغو دیدار کم تر بوده و این تیم موظف به حضور در میدان است. با این حال ناپلی ها نیامدند و دیدار لغو شد تا به احتمال زیاد نتیجه 3 - 0 به سود بیانکونری شود و حتی احتمال کسر امتیاز انضباطی نیز برای ناپولی وجود خواهد داشت.

جمع بندی هفته
در پایان هفته سوم آتالانتا و میلان با کسب امتیاز کامل در صدر قرار گرفته و  ساسولو و اینتر در تعقیب این دو تیم هستند. یوونتوس نیز پس از کسب سه امتیاز دیدار ناپولی به جمع تعقیب کنندگان صدرنشین اضافه می شود. همشهری های رمی در کمربند میانه جدول و پایین تر از بنونتو شگفتی ساز ایستاده اند و قعر جدول نیز در اختیار کروتونه و اودینزه است. مهم ترین دیدار هفته آینده دربی دلامادونینا بین دو همشهری میلانی یعنی اینتر و آث میلان خواهد بود. دیگر دیدار حساس هفته را ناپولی و آتالانتا برگذار خواهند کرد. حال باید دید بحران کرونا دست از سر شاگردان گتوزو بر می دارد یا ممکن است با ادامه روند کووید 19 در ایتالیا بار دیگر سری آ کنسل شود.
منتظر می‌مانیم تا پس از یک هفته تعطیلی لیگ های اروپایی ببینیم داستان این فصل فوتبال در کشور چکمه به کجا خواهد رسید.

کد خبر: 1075335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =