توضیحات تکمیلی دادسرای یزد در خصوص معاملات موهومی طلا

دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یزد پیرو هشدار قبلی در خصوص معاملات موهومی طلا که منجر به ابهامات و سئوالاتی در این زمینه شده بود، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دادسرای یزد با توجه به ابهاماتی که در پی اطلاعیه قبلی ایجاد و منجر به پرسش‌هایی شده بود، اعلام کرد: هشدار دادسرای یزد به شهروندان برای پرهیز از انجام معاملات موهومی بوده که این روزها بسیار مرسوم  شده و طی آن عملاً خرید و فروشی در کار نیست و فروشنده هم متعهد و قادر به تحویل نیست.

براساس این اطلاعیه؛ در واقع از ابتدا قصد معامله و تحویل طلا وجود ندارد و تعهد به تحویل هم داده نمی‌شود بلکه با پولی که تحت عنوان ودیعه گرفته می‌شود، توسط درصد اندکی از افراد سرشبکه بازی گرفته می‌شود و زیان آن نصیب درصد بالایی از شهروندان می‌شود.

دادسرای یزد همچنین یاداور شده؛ بدیهی است این هشدار به معنای نادیده گرفتن امکان شرعی و قانونی خرید و فروش‌های واقعی( از جمله به صورت کلی فی‌الذمه  یا از طریق پرداخت بخشی از ثمن) و به نحوی که اراده بر معامله و قصد و امکان ایفای تعهد باشد، نیست ولی در عین حال ضروری است شهروندان در موارد ابهام برای اطمینان از صحت معاملات، مشروع و قانونی بودن آن از اتحادیه طلا  کسب نظر کنند یا با وکلای مجرب مشورت کنند.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =