علوم انسانی در برخی دانشگاه‌ها دچار رِخوت علمی شده است

مسئول هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: متاسفانه در برخی از دانشگاه‌های کشور شاهد رخوت علمی در حوزه علوم انسانی هستیم.

مهدی ایمانی مقدم مسئول هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی اراک در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌ها و جلسات این هیئت اظهارکرد: ما برای فعالیت‌های هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اراک، برنامه ریزی دوساله تدوین کرده‌ایم که موضوعاتی از قبیل تاسیس دانشکده‌های موضوعی مانند فرهنگ و ارتباطات و همچنین تاسیس نشریات علمی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: در بخش دیگری از این برنامه ریزی دوساله، مطالعات بنیادین در حوزه تحول علوم انسانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای استادان و اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شده است که بخشی از آن طی یک سال گذشته برگزار شد. برگزاری 6 کارگاه آموزشی طی ماه‌های گذشته، نمودی از این فعالیت‌ها بوده است.

ایمانی مقدم ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی نیز یکی از برنامه‌های مهم ما در این مدت بوده است؛ در همین راستا تاکنون 8 نشست تخصصی با موضوعات اقتصاد، حقوق، روانشناسی، ادبیات، مدیریت و... برگزار شده است و بنا داریم 5 نشست تخصصی دیگر با موضوعات مبنایی و به صورت مسئله محور برگزار کنیم تا علاوه بر طرح موضوعات نظری، ناظر به حل مسائل نیز باشد.

مسئول هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: خوشبختانه ما همکاری خوبی را مراکز فعال در حوزه تحول علوم انسانی داشته‌ایم و نشست‌های تخصصی را با همکاری آن‌ها برگزار خواهیم کرد. در همین راستا نیز اولین نشست تخصصی گروه اقتصاد برگزار شد و برنامه‌های خود را برای این حوزه، تبیین کردند.  قرار است که بعد از برگزاری این نشست‌های تخصصی، به حوزه تحول در محتوا و تحول در سرفصل دروس وارد شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما، ایجاد گفتمان تحول و تعالی است به طوری که اعضای هیئت اندیشه ورز باید به دنبال یک نقشه راه تخصصی برای تحول در علوم انسانی باشند. متاسفانه در برخی از دانشگاه‌های کشور شاهد رخوت علمی در حوزه علوم انسانی هستیم که دیگر جایی برای نظریه پردازی و ارائه نظریه جدید باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل هدف ما از برگزاری این نشست‌ها، زمینه سازی برای شکل گیری یک گفتمان تحول و رسیدن به پویایی علمی در فضای دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =