برای مقابله با کرونا باید هم روند پیشگیری و هم اقتصاد درست اداره شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صفا و صمیمیت کادر درمان کرونا را در دوره دفاع مقدس احساس کرده‌ام، گفت: برای مقابله با کرونا باید هم روند پیشگیری و هم اقتصاد درست اداره شود

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا-باید-هم-روند-پیشگیری-و-هم-اقتصاد-درست-اداره">ایسکانیوز)، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ مهرماه) پس از بازدید سرزده از بخش های مختلف مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با مسئولان، روسا و کارکنان این مجتمع بیمارستانی دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست با تقدیر از عملکرد و تلاش اساتید، پرستاران و کارکنان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: وقتی وارد محیط بیمارستان شدم، کاملا روحیه ایثارگری را در میان کارکنان مشاهده کردم که قطعاً این مسئله فی نفسه به حل بسیاری از مشکلات کمک می کند.

وی ادامه داد: زمانی که یک انسان باارزش ترین سرمایه خود که جانش است را برای کمک به همنوع خود به خطر می اندازد، این مسئله خیر و برکت را با خود به همراه می آورد که این همان صفا و صمیمیتی است که بین شما وجود دارد و ما این فضا را در دوران دفاع مقدس نیز حس کردیم، همین حس را در زمانی که شهردار بودم در بازدید از سازمان آتش نشانی و در گفت وگو با کارکنان این سازمان تجربه کردم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ما جزو مسئولان هستیم، اما تماس های مردمی نیز برقرار است و انصافاً مردم قدردان کادر پزشکی در تمام بخش ها از نگهبانی تا متخصصان هستند و امیدوارم تلاش ها برای شما اجر دنیوی و سعادت داشته باشد و قطعاً اجر اخروی نیز خواهد داشت، زیرا پس از شیوع بیماری کرونا، علاوه بر کادر درمان، خانواده این عزیزان نیز درگیر این مشکل شدند.

قالیباف با بیان اینکه بازدید امروز از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) پیرو نگاه نظارتی مجلس به عنوان یکی از اولویت های اصلی این نهاد قبل از قانونگذاری صورت گرفت، افزود: بخشی از نظارت مجلس، نظارت و بازدید میدانی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: از آنجا که فردا نشست سران قوا برگزار می شود، بنده به عنوان یکی از خدمتگزاران در قوه مقننه و هم به نمایندگی از سران قوا مزاحم شما شدم تا نظرات و دغدغه های شما را بشنوم تا این مسائل را در جلسه فردا منعکس کنم و ان شاءالله بتوانیم هم در مباحث این حوزه از جمله پیشگیری، تشخیص، درمان و توانمندسازی بعد از درمان اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل، بحث اثرگذاری جدی بیماری کرونا در حوزه سبک زندگی مردم از جمله مسائل اجتماعی، سیستم آموزشی و بحث حمل و نقل و سفرها است، بیان کرد: در کلانشهر تهران روزانه ۱۸ میلیون سفر صورت می گیرد که این مسئله نشان می دهد باید برای آن برنامه ریزی درستی کرد. از طرف دیگر کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، از طرفی بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار مشکل شده اند، حال کشور ما هم با تحریم ها روبروست و هم با مسائل و معضلات بیماری کرونا مواجه است، از این رو خیلی مهم است که در تصمیم گیری ها به گونه ای توازن برقرار شده و در نقطه ای قرار بگیریم که هم پیشگیری را درست انجام داده و هم اقتصاد را اداره کنیم.
 
 قالیباف ادامه داد: تشخیص اینکه در تصمیم گیری ها برای مقابله با کرونا کجا بایستیم، بسیار مهم است و پس از تصمیم گیری برای اجرای آن باید سختگیرانه عمل کنیم که این به نفع جامعه و مردم است، از طرفی مهمترین زبان شکر و تقدیر مردم از کادر پزشکی، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با اشاره به نشست چهارشنبه آتی با وزیر بهداشت و روسای بیمارستان ها، گفت: امیدوارم بعد از بازدید امروز، برگزاری نشست سران قوا و نشست تشخیصی روز چهارشنبه، به یک جمع بندی و تصمیم کامل درباره مقابله با بیماری کرونا برسیم، زیرا این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری و روسای قوا است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به بازدید امروز از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: براساس رویه فرهنگ جهادی، دیدن و مشاهده موضوعات به صورت میدانی کاملا متفاوت از بررسی مسائل با اخذ گزارش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =