۹۵ درصد دانشجویان در سامانه آموزشیار انتخاب واحد کردند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «در انتهای الوند» گفت: ۹۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب واحد خود را در سامانه آموزشیار انجام داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در برنامه تلویزیونی انتهای الوند شبکه دو با اشاره به تحولات آموزشی در این دانشگاه گفت: حرکتی در گام دوم دانشگاه آزاد برداشتیم و دانشجویان می‌بینند که تحولات در حال انجام است، هم در زمینه کیفیت بخشی و هم در زمینه کمیت قابل مشاهده است.

وی افزود: در زمینه شفافیت گام جدی برداشته شد، در ۴۵۰ نقطه سامانه آموزشی راه اندازی شد مشکلاتی ایجاد شد و در حال حاضر ۴۹۴ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

طهرانچی اضافه کرد: دانشجویان بعد از دو هفته از انتخاب واحد به ثبات رسیدند و در هفته آینده که حذف و اضافه انجام می‌شود امیدواریم همه دانشجویان بتوانند انتخاب واحد کنند.

وی درخصوص آموزش مجازی گفت: آموزش مجازی در دانشگاه آزاد در همه مقاطع صورت گرفته و فقط دانشجویانی که کارگاه دارند با شیفت بندی در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به طرح مهارت آموزی دانشجویان در قالب طرح پویش گفت: دانشگاه‌ها باید نسل دوگانه تربیت کنند و از سال جدید تحصیلی در دوره کارشناسی ۸ واحد کارورزی به صورت پایلوت در استان اصفهان آغاز شده که دانشجو در کنار تحصیل مهارت آموزی هم داشته باشد. در استان‌های یزد و آذربایجان شرقی نیز این طرح اجرایی شده و دانشجویی که رشته تحصیلی خود را مشخص می‌کند در واقع شغل خود را نیز انتخاب می‌کند. این طرح با عنوان طرح پویش صنعت آغاز شده که به زودی در تمامی شهرهای کشور گسترش خواهد یافت.

وی در خصوص تسهیلات شهریه‌ای دانشجویان در شرایط خاص بیماری کرونا افزود :یکی از بحث‌های سامانه آموزشیار حمایت شهریه‌ای است که آنچه در واحدها اتفاق می‌افتد قابل رصد است. کرونا بیشترین آسیب را به اقتصاد آموزش عالی وارد کرده است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: امسال اقبال دانشجویان به دانشگاه آزاد بیشتر شده، برای رفاه حال دانشجویان در مرحله اول ثبت نام، فقط شهریه ثابت در زمان ثبت نام گرفته شد تقسیط شهریه‌ها از سوی واحدها انجام خواهد شد و در کنار این وام‌های دانشجویی جدی‌تر شده و به دانشجویان پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص درخواست‌های دانشجویان از این دانشگاه گفت: دانشجویان هم کیفیت هم امکانات از ما می‌خواهند، اما نباید انتظار آسان‌تر شدن آموزش را داشته باشند.
انتهای پیام /
کد خبر: 1075400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارمند IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      0 0
      از اینکه مشکلات مالی کارکنان دانشگاه را حل کردند و در باره کارکنان و تسهیلات مالی برای کارمندان و هیات علمی هیچ حرفی نزدند ممنونم.