تولید موبایل بازیافتی با قیمت ۲۰۰ دلار

دو فارغ‌التحصیل خلاق دانشگاه هاروارد از تولید گوشی اندرویدی ارزان قیمت قابل بازیافتی به نام تراکیوب ۲ ای خبر داده اند که تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، شاراد میتال و آنتونی تسیم نمونه اولیه گوشی تراکیوب را سال گذشته به قیمت ۳۰۰ دلار عرضه کرده بودند. تعمیرپذیری بالا و طراحی ماژولار از مزیت‌های بالای این گوشی بود.

مدل جدید این گوشی که تراکیوب ۲ ای نام دارد، تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد و سازندگان این گوشی آن را به قیمت تنها ۹۹ دلار به ۲۵۰ نفر اول می‌فروشند.

برای تولید این گوشی از پلاستیک بازیافتی و نیز قاب تجزیه پذیر استفاده شده که متشکل از نشاسته گندم و پلیمر است. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری این گوشی جایگزین باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری مدل اولیه شده است.

1

این گوشی دارای نمایشگر فوق دقیق ۶.۱ اینچی و پردازنده ۸ هسته‌ای و ۱.۸ گیگاهرتزی Helio A۲۵ مدیا تک است. ۴ گیگابایت رم هم برای گوشی یادشده در نظر گرفته شده است.

دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو برای تهیه عکس‌های سلفی از جمله دیگر امکانات این گوشی است. دوربین‌های مدل اولیه این گوشی ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی بود.

از جمله دیگر امکانات این گوشی می‌توان به پرت یو اس بی – سی، دو جایگاه نصب سیم کارت، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و امکان افزودن حافظه بیشتر اشاره کرد. اسکنر اثرانگشت هم در پشت این گوشی وجود دارد. سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۰ است که به اندروید ۱۱ قابل ارتقا است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1075413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =