میرزایی: خبر اعزام افرادی خاص به عراق برای اربعین صحت ندارد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به خبر احتمال اعزام برخی افراد به عراق برای زیارت اربعین، تاکید کرد که من پیگیر این امر بوده ام، این خبر اصلا صحت ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین میرزایی  درباره انتشار خبری مبنی بر اعزام چند تن از مداحان و سخنرانان به مراسم اربعین با عنوان نایب الزیاره مردم آن هم در شرایطی که مرز عراق برای تمامی عزاداران ایرانی بسته است، گفت: من این موضوع را پیگیری کرده ام، گفتند که اصلا اعزام زائر امکان ندارد و این خبر صحت ندارد.

وی درباره اینکه آیا کمک های مومنانه در مناطق محروم می تواند جایگزینی برای سفر اربعین امسال باشد؟ بیان کرد: زیارت اربعین که نمی تواند باشد، آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید، از این بابت می توان بخشی از امر را جبران کرد، چرا که دستورالعمل های دینی که برای ما تعریف شده است، هر کدام یک هدفی را دنبال کرده و هرکدام خلأیی از زندگی بشر را جبران می کند.

این عضو کمیسیون فرهنگس مجلس تصریح کرد: حال اگر امکان سفر اربعین وجود ندارد می توان امری مشابه انجام داد، برای مثال وقتی داروخانه ای داروی خاصی را ندارد داروی مشابه می دهد، ان شاءالله این امر از لحاظ یک داروی مشابه حسن و منفعتی داشته باشد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =