روحانی ناکارآمدی‌های دولتش را توجیه می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور اختیارات گسترده‌ای دارد و جنگ اقتصادی آمریکا با ایران، نافی مسئولیت‌های روحانی و دولت او نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید نظام الدین موسوی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه ما در دوره‌های گذشته فقط تحریم داشتیم نه جنگ اقتصادی و این جنگ هم از سال ۹۷ آغاز شده است، گفت: در این مسئله که آمریکا در سال‌های اخیر دشمنی خودش را با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران بیش از پیش عیان و فشارهایی را به انحای مختلف مخصوصاً در حوزه‌های اقتصادی علیه ایران وارد کرده است، تردیدی نیست.

وی بیان کرد: با وجود این، مطرح کردن این ادعا که آمریکا هیچ وقت با ایران جنگ اقتصادی نداشته و از سال ۹۷ به بعد در فضای جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، قابل اثبات نیست و کاملاً بی پایه است.

آمریکا از بدو انقلاب با ایران سر جنگ داشته است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با ایران سر جنگ داشته است و این جنگ فقط در زمینه اقتصادی نبوده بلکه آنان در عرصه‌های مختلف چون نظامی هم با ما وارد جنگ شدند.

موسوی با اشاره به اینکه آمریکا در مقاطع مختلف با ایران وارد رویارویی مستقیم و غیرمستقیم نظامی شده است، اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حمله مستقیم آمریکا به ایران بودیم که به ماجرای طبس انجامید و آمریکایی‌ها در حرکات تجزیه‌طلبانه هم حضور فعالی داشتند.

وی با اشاره به حضور غیرمستقیم و البته فعال آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران، گفت: شرق، غرب و به ویژه آمریکایی‌ها در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم از رژیم صدام حمایت کردند و در شرایطی که آنان حتی اجازه ورود سیم خاردار را هم به ایران نمی‌دادند، بمب و تجهیزات مدرن نظامی را در اختیار رژیم صدام قرار می‌دادند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اوایل دهه ۹۰ هم شاهد بودیم که با تلاش‌های آمریکا، قطعنامه‌های سنگینی علیه ایران صادر و در ابعاد مختلف تحریم‌های شدیدی به کشورمان تحمیل شد.

روحانی اختیارات گسترده ای دارد

موسوی با بیان اینکه ایران همیشه در معرض فشار، تهدید و جنگ تمام عیار سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی آمریکا بوده است، گفت: اینکه رئیس جمهور بخواهد صرفاً این موضوع را به یک مقطع زمانی خاص محدود کند، منطقی نیست و وی با این ابزار می‌خواهد ناکارآمدی‌های دولت خودش را توجیه کند.

وی با اشاره به اینکه روحانی در زمان انتخابات ۹۲ و ۹۶ رقبای خود را متهم می‌کرد که آنان به دنبال جنگ با آمریکا هستند و اگر پیروز شود می‌خواهد جلوی جنگ را بگیرد، اظهار داشت: رئیس جمهور ادعا می‌کرد که زبان دنیا را می‌فهمد و الان باید پاسخ دهد که چرا شعارهای انتخاباتی اش محقق نشد؟

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: آمریکا همیشه و در همه مقاطع در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی با ایران تقابل شدید داشته است که گاهی اوقات دامنه آن کم و گاهی بیشتر بوده است.

ضعف دولت را نباید به جریان‌های داخلی منتسب کرد

موسوی گفت: تحلیل‌های اخیر رئیس جمهور کاملاً اشتباه، فرافکنی و فرار به جلو محسوب می‌شود و وی می‌خواهد با این اظهارات، ناکارآمدی دولت خود در حوزه‌های مختلف را به خارج از کشور و همچنین به برخی افراد در داخل ایران منتسب کند.

وی با اشاره به یکی دیگر از صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه بخشی از شرایط اقتصادی امروز ایران ناشی از عدم تصویب FATF است، گفت: برجام بسیار فراتر از FATF بود و دولت با غربی‌ها مذاکره و ادعا کرد که حتی مشکل آب خوردن مردم هم با برجام حل می‌شود که اینگونه نشد و آنان باید پاسخ دهند که چرا با برجام مشکلاتمان حل نشد؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام توافقی بسیار گسترده‌تر از FATF بود به گونه‌ای که ما بخش عمده‌ای از صنعت استراتژیک هسته‌ای خودمان را به دلیل توافق برجام متوقف کردیم و به حالت تعلیق درآوردیم، ادامه داد: در ازای انعقاد برجام قرار بود که روحانی مشکلات اقتصادی کشور را حل کند که سوال ما این است چطور با برجام نتوانستیم این مشکلات را حل کنیم اما با چند بند FATF این مسائل حل می‌شد؟

سطح مذاکراتی و عملیاتی FATF بسیار پایین‌تر از برجام بود

موسوی با تاکید بر اینکه ما بندهای مختلفی از FATF را پذیرفته و در عمل اجرا کردیم، تصریح کرد: سطح مذاکراتی و عملیاتی FATF بسیار پایین‌تر از برجام بود و حتی اگر FATF و ده‌ها مورد مشابه با برجام و FATF را هم بپذیریم اما دچار ناکارآمدی داخلی باشیم، اتفاق مهمی در حوزه اقتصادمان نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: بهتر است رئیس جمهور به جای فرافکنی، بین اعضای دولت هماهنگی به وجود بیاورد و تلاش کند که در سال آخر با هماهنگی و توانمندی بیشتر، وضعیت اقتصادی کشور از آشفتگی خارج شود.

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنگ اقتصادی آمریکا با ایران، نافی مسئولیت‌های روحانی و دولتش نیست، گفت: رئیس جمهور اختیارات گسترده‌ای دارد و در داخل کشور هم امکانات بسیار زیادی داریم که باید به خوبی از آنها بهره بگیریم اما متاسفانه دولت روحانی هیچ برنامه و نقشه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی ندارند.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1075417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =