داده‌های علمی بیوبانک نقشه‌برداری مغز محققان را به چالش می‌کشد

رویداد  «پیش‌بینی سن بر اساس ویژگی‌های مورفولوژی تصاویر MRI ساختاری در افراد سالم» در راستای رسالت آموزشی و ترویجی آزمایشگاه و با هدف ارائه‌ روش نوین در پیش‌بینی سن افراد بین ۲۰ تا ۷۰ سال با استفاده از تصاویر MRI طراحی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ؛ رویداد  «پیش‌بینی سن بر اساس ویژگی‌های مورفولوژی تصاویر MRI ساختاری در افراد سالم» نخستین چالش ملی مبتنی بر داده‌های بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران است. داده‌های علمی بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران در بستر محاسبات سریع، برای نخستین بار محققان را به چالش می‌کشد.

این چالش در راستای رسالت آموزشی و ترویجی آزمایشگاه و با هدف ارائه‌ روش نوین در پیش‌بینی سن افراد بین ۲۰ تا ۷۰ سال با استفاده از تصاویر MRI طراحی شده است. این چالش با داده‌های موجود در بیوبانک نقشه برداری مغز ایران و با به کارگیری سرور محاسبات سریع آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، در دو مرحله‌ غیر حضوری و حضوری برگزار می‌شود و محققان با آنالیز این داده‌ها به رقابت می‌پردازند.

ثبت نام چالش ۵ مهر ماه آغاز شده است. شرکت کنندگان پس از ثبت نام می‌توانند در تاریخ ۱۹ مهر داده‌های لازم را که بر وبسایت آزمایشگاه بارگذاری می‌شود، دریافت کنند. همچنین مرحله‌ نهایی این مسابقه پس از داوری نتایج اولیه، در نخستین روز از آذر ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

اما بایو بانک نقشه‌برداری مغز ایران برای ارائه خدمات به پژوهشگران توسط آزمایشگاه نقشه برداری مغز ایران راه اندازی شد. تصاویر نقشه‌برداری مغز موجود در بایوبانک در اختیار محققان کشور قرار می‌گیرد تا مسیر انجام تحقیقات آنها تسهیل شود. بایو بانک مانند مخزنی انباشته از اطلاعات میان رشته‌ای است که علاوه بر ذخیره‌سازی تصاویر مغز، اطلاعات ارزیابی بالینی مانند روانپزشکی، روانشناختی و همچنین آزمایش‌های نورولوژی و جراحی اعصاب و همچنین اطلاعات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های گوناگون مربوط به بیماری و سلامت مغز انسان و همچنین نوروپاتولوژی را شامل می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز بخش مسابقات علمی مراجعه کنند. این آزمایشگاه با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =