خطر شیوع کرونا بین حیوانات

مطالعه نشان می دهد که 10ها پستاندار از جمله خوک و اسب می توانند مستعد شیوع ویروس کرونا باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-در-بین-حیوانات">ایسکانیوز)، محققان اعلام کردند ممکن است حیواناتی در معرض خطر شیوع باشند و این می تواند گونه های در معرض خطر را تهدید یا به معیشت کشاورزان آسیب برساند.

مطالعه جدید نشان داده که ده ها حیوان که به طور منظم با مردم در تماس هستند ممکن است مستعد ابتلا به Sars-CoV-۲  شوند.

محققان دانشگاه کالج لندن (UCL) معتقدند که ۲۶ حیوان، از جمله حیوانات مزرعه مانند خوک، اسب و گوسفند  ممکن است در برابر عفونت با ویروس کرونا آسیب پذیر باشند و تحقیقات بیشتر نظارت احتمالی را تضمین می کند.

نویسندگان این تحقیق چگونگی تعامل پروتئین سنبله Sars-CoV-۲ با پروتئین ACE۲ را (که هنگام آلوده شدن انسان به آن متصل است) بررسی کردند.

آنها تجزیه و تحلیل کردند که آیا جهش در پروتئین ACE۲ باعث کاهش ثبات کمپلکس اتصال بین پروتئین ویروس و پروتئین میزبان می شود یا خیر. دانشمندان جهش های موجود در ۲۱۵ حیوان مختلف را  بررسی کردند؛ که باعث متفاوت شدن آن از نسخه انسانی می شود.

برای ورود به سلولهای میزبان ویروس باید به پروتئین متصل شود. محققان گفتند گرچه ممکن است ویروس بتواند حیوانات را از طریق مسیر دیگری آلوده کند؛ اما شواهد موجود نشان می دهد که اگر نتواند یک مجموعه اتصال پایدار با ACE۲ ایجاد کند، احتمال آلودگی یک حیوان وجود دارد.

این مطالعه که در Scientific Reports منتشر شده نشان داد که برای برخی از حیوانات، از جمله گوسفند و میمون های بزرگ، می توانند مستعد این بیماری باشند.

میمون های بزرگ شامل شامپانزه، گوریل، اورانگوتان و بونوبو هستند؛ بنابراین این بیماری آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.

با این حال، برخی از حیوانات، مانند گوسفندان هنوز با آزمایشات عفونت مطالعه نشده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =