رتبه‌بندی معلمان فقط به معنای افزایش حقوق معلمان نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس از کوتاهی دولت در اجرای نظام رتبه‌بندی و بررسی طرح «نظام رتبه‌بندی معلمان» در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: رتبه‌بندی معلمان فقط به معنای افزایش حقوق معلمان نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مهرداد ویس کرمی از بررسی طرح «نظام رتبه‌بندی معلمان» در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هفته گذشته خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس معتقدند که دولت به هیچ عنوان نظام رتبه‌بندی را اجرایی نکرده و به همین دلیل طرحی برای دائمی شدن قانون نظام رتبه‌بندی در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفته است.

ویس کرمی با انتقاد از تعلل دولت در ارائه لایحه رتبه‌بندی به مجلس، گفت: این تعلل دلیل تدوین طرح نظام رتبه‌بندی در مجلس بوده البته اگر این لایحه به مجلس برسد، احتمال ادغام لایحه دولت با طرح مجلس وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه احتمال ادغام لایحه دولت و طرح مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان وجود دارد، گفت: دولت اعتقاد دارد در حال اجرای نظام رتبه‌بندی است اما رتبه‌بندی به معنای افزایش حقوق معلمان نیست و این نگاه باید در بدنه دولت تغییر کند.

ویس کرمی درباره تفاوت طرح رتبه‌بندی مجلس با لایحه رتبه‌بندی دولت گفت: دولت تاکنون لایحه‌ای در زمینه رتبه‌بندی به مجلس ارائه نکرده بلکه رتبه‌بندی را با در نظر گرفتن ردیف‌های بودجه‌ای در لوایح بودجه سالانه قید کرده است.

وی ادامه داد: دولت قول ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان در اسرع وقت به کمیسیون آموزش را داده است؛ به همین دلیل احتمال دارد در صورت وصول لایحه دولت، طرح مجلس که با نظر متخصصان و مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیته آموزش و پرورش در حال چکش کاری است، ادغام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: مجلس به دنبال این است که چیزی شبیه به سیستم رایج در دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش پیاده‌سازی شود تا برای مثال معلمی که اهل پژوهش و مطالعه بوده از جایگاه بالاتری برخوردار شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اصل طرح رتبه‌بندی معلمان برای ارتقای شأن معلمان و فرهنگیان است تصریح کرد: پس از مسئله کرامت معلم، موضوعی دیگری که در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اهمیت دارد، ارتقای کیفیت آموزش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =