پاکمهر: باید ماسک رایگان در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وقتی سیاست راهبردی خود برای مقابله با ویروس کرونا را استفاده از ماسک اجباری در اماکن عمومی و خدماتی می‌دانیم باید این را درنظر بگیریم که برخی از اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف با مشکل ریالی برای خرید ماسک روبه‌رو هستند بنابراین باید ماسک رایگان دراختیار اقشار ضعیف جامعه قرار بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدمحمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  از ضرورت ذخایر استراتژیک و راهبردی درمانی و پیشگیری برای مقابله با ویروس کرونا تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز و در آستانه شروع فصل زمستان هستیم و تداخل بیماری‌های رایج در این فصول راج می‌شود بنابراین ذخایر استراتژیک کالاهای بهداشتی و درمانی را برای رعایت پروتکل‌ها صورت دهیم. 

وی افزود: وقتی سیاست راهبردی خود برای مقابله با ویروس کرونا را استفاده از ماسک اجباری در اماکن عمومی و خدماتی می‌دانیم باید این را درنظر بگیریم که برخی از اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف با مشکل ریالی برای خرید ماسک روبه‌رو هستند بنابراین باید ماسک رایگان دراختیار اقشار ضعیف جامعه قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: باید همه پیش‌بینی‌ها را از اکنون صورت دهیم. نمی‌توانیم در فصل شیوع آنفلوانزا به دنبال واکسن و اقلام مورد نیاز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بگردیم.

پاکمهر تأکید کرد: اکنون برای مقابله با ویروس کرونا بسیاری از اموال سرمایه‌ای نیز دچار استهلاک شدند بنابراین باید از الان آنها را خریداری و جایگزین کرد. 

وی می‌گوید که در سالهای گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا خریداری می‌شده، اما اکنون با شیوع ویروس کرونا عطش استفاده از واکسن آنفلوانزا بین مردم بیشتر شده است. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ایمنی واکسن آنفلوانزا بین 30 تا 40 درصد است یعنی 60 الی 70 درصد از افرادی که از واکسن آنفلوانزا استفاده می‌کنند نسبت به این واکسن ایمنی پیدا نمی‌کنند چرا که این واکسن برای چند ویروس ساخته شده در حالی که در آنفلوانزا چندین ویروس دیگر نیز وجود دارد اما مردم اطلاعات کامل و دقیق پزشکی را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه واکسن آنفلوانزا به همه افراد لازم نیست گفت: افرادی که مسن، دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افرادی که دچار مشکل آنفلوانزا و سرماخوردگی می‌شوند، افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند، افرادی که شیمی‌درمانی شده‌اند، افرادی که مشکل ریوی یا کلیوی دارند و افرادی که در معرض خطر هستند مثل خانم‌های باردار باید از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

پاکمهر می‌گوید که عطش استفاده از واکسن آنفلوانزا به دلیل شیوع و گسترش کرونا در بین مردم سبب شده که بار مالی خرید واکسن آنفلوانزا را افزایش دهد به گونه‌ای که تاکنون بنا شده نزدیک 12 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد شود در حالی در سالهای گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تهیه می‌شد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =