پوشش ضعیف اینترنت در سیستان‌وبلوچستان آموزش مجازی را دچار مشکل کرد

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: پوشش ضعیف اینترنت با توجه به گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد در استان سیستان‌وبلوچستان، اصلی‌ترین چالشی بود که در این مدت با آن مواجه شدیم.

محمد عمرانی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توسعه آموزش آنلاین در مدارس سمای این استان اظهار کرد: سامانه‌های آموزش آنلاین در مدارس سمای سیستان و بلوچستان با کمک سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یافته است و با توجه به ساماندهی روند ارسال فایل‌های دانشجویان و دانش آموزان به سازمان مرکزی، هیچ کدام از دانش آموزان و دانشجویان از فعالیت‌های آموزشی عقب نمانده‌اند.

وی افزود: برخی از دانشجویان آموزشکده‌های سما که به دلایل مختلف نتوانسته بودند در امتحانات شرکت کنند، مجددا از آن‌‎ها امتحان گرفتیم تا بتوانند با راحتی وارد ترم بعدی شوند. برای ترم جاری نیز برنامه ریزی مدونی را برای توسعه آموزش مجازی در نظرگرفته‌ایم تا کلاس‌های آنلاین با بیشترین تعداد شرکت کنندگان و با بهترین کیفیت برگزار شود.

عمرانی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی ادامه داد: واقعیت امر این است که مدارس سمای سیستان و بلوچستان در این مدت، فعالیت‌های پژوهشی زیادی نداشته‌اند. اما فضاهای آزمایشگاهی با همکاری معاونت پژوهشی درحال آماده سازی است و اطلاع رسانی لازم برای استفاده حداکثری از این فضاها از سوی معلمان انجام شده است. همچنین بنا شده معلمان مدارس از هر 4 جلسه‌ای که در ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، یک جلسه را به فعالیت‌های کارگاهی اختصاص دهند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرایط به وجود آمده براثر کرونا سبب شده تا فرآیند برون سپاری فضاهای آزمایشگاهی با کندی مواجه شود و استقبال چندانی برای استفاده از این فضاها نشده است. با وجود این اما برای پوشش فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی در سال تحصیلی جدید، آمادگی لازم را داریم. اعضای هیئت علمی نیز مکلف شده‌اند حداقل ماهی یک بار، کارگاه‌های عملی را برگزار کنند.

وی با اشاره به چالش‌های آموزش مجازی در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: پوشش ضعیف اینترنت باتوجه به گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد در استان سیستان و بلوچستان، اصلی ترین چالشی بود که در این مدت با آن مواجه شدیم. این موضوع سبب شد تا بخشی از دانشجویان و دانش آموزان برای شرکت در کلاس‌های مجازی و حتی امتحانات، تمایلی نداشته باشند و همچنین بخشی از دانش آموزان به دلیل کندی سرعت اینترنت، نتوانستند در ساعت مقرر در امتحانات شرکت کنند.

عمرانی در پایان خاطرنشان کرد: نداشتن تمکن مالی برخی از دانشجویان و دانش آموزان در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان موجب شده تا نتوانند از بسیاری از امکانات سخت افزاری مانند تلفن همراه هوشمند برخوردار باشند. امیدواریم در سال تحصیلی جدید این مشکلات به حداقل برسد و دانش آموزان و دانشجویان بتوانند فرآیند آموزشی خود را با کمترین مشکل ادامه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075463

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =