سهم تولید گاز مجتمع پارس جنوبی به ۸۲ درصد می‌رسد

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سهم تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی به ۸۲ درصد می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت نفت، محمد شفیع موذنی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی، یکی از تأسیسات راهبردی کشور است که هم‌اکنون حدود ۷۵ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند. با توسعه مجتمع گاز پارس جنوبی و افزایش تولید، در آینده نزدیک سهم مجتمع از تولید گاز کشور به ۸۲ درصد می‌رسد.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت این مجموعه در پایداری انرژی و ایجاد رفاه و امنیت کشور، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در آینده‌ای نزدیک، ۷۰ درصد سبد انرژی داخل کشور توسط مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود.

موذنی یادآور شد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با توان نیروهای داخلی و دانش نوآورانه توانسته نقشی بسیار مهم و کلیدی در اقتصاد کشور داشته باشد که این مهم نشان از عزم و اراده مدیران و کارکنان این مجموعه بزرگ گازی در کشور است.

تولید ۱۴ هزار میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه نهم

سیدمحمدمهدی هاشمی، مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز از تولید ۱۴ هزار میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پالایشگاه نهم در شرایط مناسب عملیاتی آماده ورود به زمستان است و به‌عنوان نخستین پالایشگاه مجتمع پارس جنوبی، تعمیرات اساسی امسال را با وجود شیوع بیماری کرونا و با بهترین شرایط به پایان رساند.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی فاز ۱۲ توسط پیمانکار بومی و نیروهای منطقه انجام شده است، افزود: امسال برنامه تعمیراتی در زمان مقرر انجام شد و کیفیت پیمانکار تعمیرات نیز در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار مطلوب بود.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی واحدهای فاز ۱۲ در شرایط مطلوب در حال تولید محصولات و بهره‌برداری هستند و ۶ ماه نخست امسال موفق به تولید بیش از ۴۷ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد شده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =