پیگیری تأمین آذوقه‌های دام و نهاده‌ها

رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای این فراکسیون به خراسان جنوبی برای پیگیری وضعیت عشایر این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی کریمی فیروزجایی اظهار کرد: من به همراه اعضای فراکسیون امور عشایری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و به دعوت مجمع نمایندگان به استان خراسان جنوبی سفر کردیم. در جلسه مجمع نمایندگان و همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار شرکت کردیم و به همراه رئیس سازمان عشایری و معاونین استاندار بازدید از مناطق عشایری شهرستان طبس داشتیم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: استان خراسان جنوبی سومین استان پرجمعیت عشایری کشور است و ما به دنبال این بودیم که برای پیگیری امورات عشایر از جمله تأمین آب شرب و راه‌های دسترسی پیگیری‌هایی را داشته باشیم. البته در بودجه سال ۹۹ توجهاتی به این امر صورت گرفته و از محل صندوق توسعه نیز مبالغی برای تأمین آب شرب عشایری منظور شده اما امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ اقدامات بهتری در این راستا انجام شود.

کریمی فیروزجایی با اشاره به اهمیت عشایر در چرخه تولید کشور گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود و ما امیدواریم دولت برنامه جدی برای تأمین آذوقه دام و نهاده‌های دامی آن‌ها داشته باشد. به خصوص که در دو، سه ماه اخیر به خاطر افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌های دامی این قشر تحت فشار قرار گرفتند. لذا امیدواریم با پیگیری‌هایی که از طریق هیأت رئیسه و همچنین کمیسیون کشاورزی مجلس در این باره خواهیم داشت اقدامات موثری در این زمینه انجام شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =