درآمد ۴۰۰ هزار تومانی کودکان کار در شیراز!

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: متاسفانه برخی از خانواده‌ها با انگیزه‌ی سودجویی و درآمد بیشتر کودکان خود را وادار به کار در خیابان‌ها می‌کنند؛ این کودکان طی چهار ساعت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان از کار خیابانی کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدصادق کشفی‌نژاد سه‌شنبه ۱۵ مهر در یک کنفرانس خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی و هفته ملی کودک برگزار شد، افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار“آینده را باید ساخت” به صورت مجازی در سطح استان برگزار می‌شود.

او افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت هفته ملی کودک در سردر اداره بهزیستی و مهدهای کودک، برگزاری مسابقه نقاشی، کاردستی، شعرخوانی، قصه‌گویی در فضای مجازی با موضوع "آینده را باید ساخت"، اجرای طرح خیرین کوچک و اهدای هدایا به کودکان، استفاده از پیام‌های تربیتی و قوانین حقوق کودک و راه اندازی اتوبوس جهت توزیع ماسک بین کودکان محروم در حاشیه کلانشهر شیراز از مهمترین برنامه‌های هفته ملی کودک است.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: امروز با همکاری کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک در شیراز تعداد هزار عدد ماسک بین کودکان در محلات شیراز توزیع شد.

کشفی‌نژاد با اشاره به اینکه حقوق کودک، بخشی از موضوعات حقوق بشر است، بیان کرد: سازمان بهزیستی از منظر سلامت اجتماعی و روانی این مهم را در اولویت دارد که ۴ اصل کنوانسیون جهانی حقوق کودک از جمله حق برخورداری از هویت شخصی و مستقل، منع تبعیض و ... را مورد توجه قرار دهد.

او با ابراز تاسف از اینکه سازمان بهزیستی فاصله زیادی در خصوص مسائل سلامت جسمی، رشد و تربیتی دارد، گفت: پدیده‌های اجتماعی ابعاد گسترده‌ای دارند که پدیده کودکان خیابانی یکی از آنهاست که با آن مواجه هستیم. 

کشفی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد از کودکان فعال در تقاطع‌های شیراز، اتباع بیگانه و تنها حدود ۲۰ درصد از آن‌ها ایرانی هستند، آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین راهکار حل این معضل دانست.

او عنوان کرد: بهزیستی به‌عنوان نهاد یک توان خاصی دارد فرزندان را در اختیار بهزیستی قرار داده و حمایت کرده و مهارت به آن آموزش داده می‌شود و معابر و چهار راه اسیب‌هایی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

مدیرکل بهزیستی استان فارس خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ و ۹۸، سازمان بهزیستی برای ۵۰ نفر از کودکان کار شغل ایجاد کرده است.

کشفی‌نژاد با اشاره به فعالیت ۴ مرکز خدمات در بحث آسیب‌های اجتماعی کودکان و همکاری با ۳ خیریه در این رابطه، ادامه داد: هدف اصلی ما بحث توانمندسازی کودک و خانواده است و تنها یک دستگاه متولی به تنهایی نمی‌تواند از این رو برای ساماندهی کودکان حمایت تمامی دستگاه‌ها را می‌طلید.

او همچنین اعلام کرد: استان فارس در سال ۹۸ در حوزه ارائه خدمات کودکان بین تمام سازمان‌های بهزیستی کشور رتبه اول را کسب کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه فوتی بین کودکان کار در استان فارس شاهد نبوده‌ایم، افزود: امسال کودکان کار و خیابانی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس بسته‌های بهداشتی و آموزش راه‌های پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی دریافت کردند.

معصومه فروتن تعداد کل مهدکودک‌های استان را هزار و ۱۲۷ مهد اعلام کرد و گفت: ۴۰ هزار و ۵۵۲ تعداد کودک در مهدهای استان پذیرش شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =