کشف بیش از ۱۲ تن موادمخدر و دستگیری ۴۳۰۰ متهم در هفته گذشته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۲ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی پنجم تا یازدهم مهر ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات هفته گذشته ۱۲ هزار و ۴۰۴ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۸۰۲۸کیلوگرم) حدود ۳۱ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۹۳۳۹ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۷۵ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۱۳۸۰ کیلوگرم گراس، ۶۷۸ کیلوگرم حشیش، ۴۷۵ کیلوگرم هروئین، ۲۰۴ کیلوگرم شیشه، ۲۵ کیلوگرم مرفین و ۳۱۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی گفت: در هفته گذشته، مجموعاً ۶۲۸۱ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۳۳۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۱۸۵۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۹۳ نفر از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ افزود: بیشترین حجم کشفیات با ۳۲۰۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۱۸۲۸ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۳۳۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۲۱۳ کیلوگرم، فارس با ۵۴۹ کیلوگرم، مرکزی با ۵۴۶ کیلوگرم و اصفهان با ۵۳۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲ درصد از کشفیات کشور است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر اصلانی اظهارکرد: طی این مدت ۳۴۹ دستگاه خودرو و ۱۷ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۶۶ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۲ درصد انتظامی بوده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =