محققان: آمار روزانه مرگ و میر کرونا در آمریکا به 2900 نفر می‌رسد

محققان دانشگاه واشنگتن می‌گویند که اوایل دی ماه، آمار روزانه مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالات متحده آمریکا به 2900 نفر خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-در-آمریکا-به-2900-نفر-می-رسد">ایسکانیوز)، با تشدید شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، محققان پیش‌بینی کردند که احتمالاً در ماه دسامبر (اواخر آذر و اوایل دی ماه)، دو هزار و ۹۰۰ نفر در روز بر اثر کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست خواهند داد.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، آخرین باری که مردم آمریکا با پاییز و زمستان این چنینی مواجه شده بودند، زمانی بود که جنگ جهانی اول به تازگی به پایان رسیده بود و شیوع بیماری همه‌گیر در فصل پاییز سال ۱۹۱۸ موجب شد که ۱۹۵ هزار آمریکایی تنها در یک ماه اکتبر جان خود را از دست بدهند.

این گزارش ادامه داد، ۱۰۲ سال از آن زمان گذشته است و هم‌اکنون ایالات متحده در مسیر یک پاییز و زمستان مخرب دیگر قرار گرفته است و آنطور که محققان مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی کرده است، تا پایان ماه دسامبر، کووید-۱۹ احتمالاً بیش از دو هزار و ۹۰۰ نفر را در یک روز خواهد کشت.

کارشناسان بهداشت و سلامت می‌گویند که سرد شدن هوا، فصل آنفولانزا، بازگشایی مدارس و خستگی همه‌گیر در حقیقت همگی عواملی هستند که ماههای پیش رو در پاییز و زمستان را به سخت‌ترین ماههای مقابله با کروناویروس تبدیل می‌کند.

طبق این گزارش، فصل آنفولانزا به طور کلی در ماه اکتبر (اواسط مهر و اوایل آبان ماه) آغاز می‌شود و همزمان شدن آن با شیوع کروناویروس احتمالاً ضربه بسیار مهلکی به سیستم خدمات درمانی و بدن افراد وارد می‌کند.

بنا بر گفته محققان، تا ۲۷ دسامبر ۲۰۲۰ (هفتم دی ماه)، احتمالاً آمار روزانه کرونا در آمریکا به ۲۹۰۰ نفر خواهد رسید.

کارشناسان بهداشت و درمان همچنین تأکید کرده‌اند که استفاده از ماسک می‌دهد جان دهها هزار نفر را نجات دهد و در صورتیکه ۹۵ درصد از مردم آمریکا به طور مداوم در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند، تا اول ژانویه (۱۲ دی ماه) جان ۱۰۰ هزار آمریکایی از مرگ نجات می‌یابند.

این محققان همچنین تأکید کرده‌اند که اگر تمام مردم آمریکا در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند، آمار روزانه تقریباً سه هزار مرگ و میر در اواخر دسامبر به روزانه یکهزار نفر کاهش می‌یابد.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون هفت میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۸۴ نفر از مردم آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز که از آغاز شیوع کرونا این بیماری را کم اهمیت جلوه می‌داد، بامداد جمعه ۱۱ مهرماه به وقت تهران از ابتلای خود و همسرش به کرونا خبر داد و یک روز پس از آن به بیمارستان نظامی «والتر رید» منتقل شد و روز گذشته (دوشنبه) از بیمارستان ترخیص و به کاخ سفید منتقل شد.

پزشکان کاخ سفید وضعیت جسمانی وی را بسیار خوب توصیف کرده‌اند اما کلیپ‌های ویدئویی از لحظاتی قبل از پیام ویدئویی وی در کاخ سفید منتشر شده که نشان می‌دهد ظاهراً رئیس‌جمهور آمریکا دچار مشکل تنفسی است.

این کلیپ‌های ویدئویی نشان می‌دهد که  ترامپ قبل از آنکه ماسک را از مقابل دهانش بردارد، از پله‌ها بالا می‌رود و سپس به نظر می‌رسد در حالیکه از جمعیت قدردانی می‌کند و کت خود را مرتب می‌کند، در نفس کشیدن دچار مشکل است. 

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =