امیر قطر: آماده گسترش همکاری‌ها با دولت افغانستان هستیم

امیر قطر در دیدار اشرف غنی با تاکید بر تقویت روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی و بررسی‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت که کشورش آماده گسترش همکاری‌ها با دولت افغانستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،«اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان در دومین روز حضور خود در دوحه، پایتخت قطر با «تمیم بین حمد آل‌ثانی»، امیر این کشور دیدار کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که این دیدار پیش از ظهر روز سه‌شنبه، پانزدهم مهرماه در دیوان امیری کشور شاهی قطر انجام شده است.

بر اساس این گزارش، امیر قطر در دیدار اشرف غنی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های مشترک دو کشور به تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان کمک کند.

در این دیدار دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان تأکید کردند.

امیر قطر همچینن گفت که آماده گسترش همکاری‌ها با دولت افغانستان است.

رییس جمهور افغانستان نیز در دیدار با امیر قطر از مهمان‌نوازی این کشور از هیأت بلندپایه دولتی و هیأت مذاکره‌کننده و نیز حمایت این کشور از صلح افغانستان قدردانی کرد.

قطر میزبان مذاکرات بین‌الافغانی است. این مذاکرات حدود سه هفته پیش در دوحه آغاز شد. اشرف غنی، روز دوشنبه در یک سفر غیرمنتظره به قطر رفت.

وی تاکنون با هیأت مذاکره‌کننده دولت، مقامات قطری و زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دیدار کرده است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =