برگزاری جشنواره فصل همدلی سبب ثبت تعهد خداپسندانه کادر درمانی در تاریخ می‌شود

یک پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری جشنواره فصل همدلی، گفت: چنین جشنواره‌هایی سبب ارتقای روحیه و انگیزه پاسداران حوزه بهداشت کشور در ایام مبارزه با کرونا می‌شود.

علی اوسیوند پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) با بیان اینکه یقینا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در شکست کرونا دارند و می‌توانند به این واسطه به متولیان حوزه سلامت کشور و کادر درمان کمک کنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنم که بهداشت فردی و اجتماعی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند؛ چراکه این بیماری راه علاج مشخص و قطعی ندارد و تا این لحظه داروی مشخصی در این زمینه مهیا نیست.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمان برای نجات جان هموطن خود در مسیر مقابله با کرونا خوش درخشیده است، گفت: مردم باید با رعایت حداکثری نکات بهداشتی باید به کمک کادر درمان کشور بشتابند و همانند روزهای پیدایش این بیماری، موضوع کرونا را جدی بگیرند؛ چراکه در غیر این صورت، با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم و ممکن است جان عزیزانمان در خطر بیافتد.

این هنرمند با تاکید بر ضرورت تلاش همه‌جانبه مسوولان و به ویژه عرصه هنری کشور در راستای مانا کردن تلاش‌های کادر درمان برای نسل‌های آینده، گفت: ابزار و زبان هنر در این زمینه به شدت تاثیرگذار است؛ همانطور که آثار هنری در مورد جریان دفاع مقدس توانست میان نسل امروز با نسل دوران دفاع مقدس پیوند ایجاد کند، نشان‌دهنده نقش هنر در ماندگار کردن حماسه‌سازی‌هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه عکاسان چشمان بیدار مردم هستند، گفت: در کنار سایر اقشار هنری، نقش عکاسان و تصویربرداران بی‌بدیل است؛ چراکه عکاسان می‌توانند از طریق آثار خود زوایای پنهان جامعه را به تصویر بکشند.

اوسیوند در ادامه با بیان اینکه کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی چند ماه است با پوشیدن لباس‌های سنگین حفاظتی که تنفس با آن‌ها بسیار سخت است در خدمت مردم هستند، گفت: در واقع اقداماتی همچون جشنواره‌ها، پویش‌ها و گردهمایی‌هایی که در جهت تقدیر و تجلیل از زحمات کادر درمان راه‌اندازی می‌شود، می‌تواند در کادر درمان منجر به ارتقای روحیه و انگیزه شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فصل همدلی اقدامی ارزشمند در راستای برجسته کردن اقدامات خداپسندانه کادر درمان است که باید مورد حمایت مسوولان قرار گیرد، گفت: تخصص و تعهد کادر درمانی یکی از عوامل مهمی در جهت تضعیف و شکست کرونا است که در این میان راه‌اندازی جشنواره فصل همدلی کوشیده تا دوشادوش مردم قدردان زحمات همه پاسداران سلامت و مدافعان بهداشت باشند.

این هنرمند با تاکید بر اینکه اقداماتی همچون راه اندازی جشنواره فصل همدلی از سوی فرهنگسرای اندیشه که هدفی جر تقدیر و تجلیل از متولیان سلامت کشور و کادر درمان ندارد، باید روز به روز در جامعه گسترده‌تر شود، گفت: جا دارد که سایر نهادهای فرهنگی در این برهه حساس به رسالت خطیر خود عمل کنند.

کد خبر: 1075569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =