۷۵۰ هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی هستند

مهدی شکوری در رادیو گفت‌وگو بیان کرد: برای دریافت بیمه بیکاری شرایط این است که فرد بدون اراده و میل بیکار شده و آماده به کار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو در خصوص بیمه بیکاری و با حضور مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به روی آنتن رفت.

مهدی شکوری با بیان اینکه منبعی که میزان مشاغل از دست رفته و کسانی که کار خود را از دست داده‌اند نشان می‌دهد، ثبت نام کنندگان در سامانه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است گفت: علاوه بر این هر ماه بر اساس رصدی که کارشناسان در مورد تعداد بیمه شدگان انجام می‌دهند و تعدادی که کاهش پیدا می‌کنند به عنوان منبع دیگر این آمار محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در بیمه تامین اجتماعی فقط مشاغل کارگری وجود ندارد و بیمه‌های مختلفی مانند بیمه رانندگان، ساختمانی، اختیاری و مشاغل آزاد را شامل می‌شود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: برای دریافت بیمه بیکاری شرایط این است که فرد بدون اراده و میل بیکار شده و آماده به کار باشد و اگر قرار باشد در شغلی مشغول به کار شود، طبیعتا بیمه بیکاری آن فرد قطع خواهد شد.

وی از اجرای بازرسی‌های ادواری مامورین بیمه در همه مشاغل و بیکاران گفت و بیان کرد: اگر فردی تقاضای بیمه بیکاری کرده باشد ولی در کارگاهی یا محل دیگری مشغول به کار باشد، مشمول بیمه بیکاری نخواهد شد و این موضوع توسط بازرسان سازمان بیمه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شکوری از بیمه بیکاری ایام کرونا خبر داد و گفت: چون در ایام کرونا تعداد متقاضیان بیشتر بود، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ساز و کار جدیدی برای بیمه بیکاری دایر شده است. برای دریافت بیمه بیکاری باید کمیته بیکاری تشکیل شود و قرارداد، نوع آن و اصالت قرارداد بررسی شود تا اگر فردی برای دریافت بیمه بیکاری محق تشخیص داده شود، به تامین اجتماعی معرفی ‌شود.

وی با اشاره به اثرگذاری شیوع کرونا در کاهش فعالیت‌ها و اشتغال عنوان کرد: نباید فراموش کرد همه جامعه بیکاران کسانی نیستند که در زمره بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی قرار داشته باشند و تمام اصناف و فعالیت‌های جامعه لزوما جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =