میرمحمدی: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به معنای افزایش مرگ و میر است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه «بهترین و موثرترین کار برای مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است»، گفت: کرونا بیماری بی رحمی است که می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی تا حد زیادی موارد ابتلا به این بیماری و میزان مرگ و میر را کاهش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلیل میر محمدی  با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه مردم اظهار کرد: با ورود موج اول کرونا به کشور مردم با جدیت قرنطینه خانگی و اجرای پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند، حتی مشاغل پر خطر و مدارس و دانشگاه ها نیز تعطیل شد، این در حالی بود که در ابتدای شیوع کرونا یعنی در موج اول آمادگی لازم وجود نداشت و خیلی از داروها در کشور در دسترس نبود حتی بیمارستان ها هم آمادگی نداشتند. بعد از آن در عرض دو سه ماه تعداد مرگ و میر کاهش پیدا کرد و توانستیم بیماری را تا حدی کنترل کنیم. بخش عمده ای از این اتفاق به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم بود.

وی افزود: بعد از آن بسیاری از مشاغل شروع به کار کرد و ترس مردم تا حد زیادی کم شد. این به معنای افزایش مسافرت ها و حضور مردم در مناطق پر ازدحام و در نتیجه شیوع ناگهانی موج دوم و سه رقمی شدن آمار مرگ و میر بود. با این وضعیت آمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان ها هم افزایش پیدا کرد. اکنون وارد موج سوم کرونا شدیم که بسیاری از استان ها را درگیر کرده است. تهران به عنوان مرکز مراودات با سایر استان ها وضعیت قرمزی دارد و شاید به همین دلیل سایر استان ها هم از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا وارد محدوده قرمز شدند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بهترین و موثرترین کار برای مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. اگر این موارد رعایت نشود آمار مبتلایان و مرگ و میر افزایش پیدا می کند. فراموش نکنیم کرونا بیماری بی رحمی است. از طرف دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی انتشار ویروس کم خواهد شد. پس قبل از اجرای هر گونه تنبیه و یا مجازات برای متخلفان کرونایی باید موضوع اجرای پروتکل های بهداشتی برای مردم به خوبی تبیین شود. در این راه تا حد امکان مشاغل به صورت دورکار شده تا ازدحام کم شود.

میرمحمدی تاثیر رسانه ها را در فرهنگ سازی بین مردم برای اجرای پروتکل های بهداشتی بسیار زیاد خواند و گفت: صدا و سیما و رسانه ها باید با فرهنگ سازی درست مردم را به سمت رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کنند و این موضوع را گوشزد کرده که در چنین شرایط شاهد کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر خواهیم بود. در راه فرهنگ سازی می توان از ظرفیت دانشگاه ها، مدارس، انجمن اولیا و مربیان و فضای مجازی هم استفاده گرفت. باید هشدارهای به موقع به مردم داده شود. مردم را قانع و مجاب کرد که کرونا بیماری خطرناکی با شیوع زیاد است، پس همه رعایت پروتکل های بهداشتی را به عنوان یک اولویت دنبال کند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =