تحریم‌ها بهانه بسیاری دستگاه‌های اجرایی به‌منظور عدم انجام وظایف‌شان شده است

نماینده زابل در مجلس گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی عدم انجام وظایف ذاتی‌شان را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند و درواقع تحریم‌ها بهانه‌ای برای عدم انجام وظایف‌شان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حبیب الله دهمره نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب موجود در بازار گفت: دولت بازار را به حال خود رها کرده و از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکل استفاده‌ای نمی‌کند.

وی افزود: در چند ماه گذشته شاهد تلاطم شدید در بازار و از جمله بازار ارز بودیم که این تلاطم‌ها برخلاف وعده‌هایی است که دولت در ابتدای کار خود داده بود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی و مواد اولیه شاهد عدم نظارت هستیم که این عدم نظارت باعث شده که کالاها و مواد اولیه وارد شده به دست مصرف کنندگان اصلی نرسد.

دهمرده خاطرنشان کرد: تنها در وضعیتی اوضاع در این حوزه بهبود می‌یابد که دولت بر صد درصد امور از زمان تخصیص ارز تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده اصلی نظارت کامل و دقیق داشته باشد.

وی افزود: ما امروز در دو حوزه شاهد نفوذ دلالان و واسطه‌ها هستیم؛ یکی از زمان واردات مواد اولیه تا رسیدن آن به دست تولیدکنندگان که مواد اولیه وارداتی توسط دلالان سر از بازارهای آزاد درمی‌آورد و با قیمت گران به دست تولیدکنندگان می‌رسد و در مورد دوم، در مرحله تولید، کالای تولیدشده تا رسیدن آن به دست مصرف کننده نهایی است که باز این کالاها با نفوذ دلالان در تصرف آنها قرار می‌گیرد و به مراتب بالاتر به مردم فروخته می‌شود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم ما این است که اکثر مسؤولان در جایگاه خود نیستند و همین مسأله که مسؤول در جای خودش نباشد عامل بروز مشکلات است و هزینه‌ها را در کشور افزایش می‌دهد.

دهمرده خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند و این عدم انجام وظیفه را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند و در واقع تحریم بهانه‌ای برای عدم انجام وظایف ذاتی این دستگاه‌ها شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: واقعیت این است که اکثر مشکلات به دلیل سوءمدیریت در داخل است و بخش اندکی از آن مربوط به تحریم‌هاست که می‌توان در این زمینه گفت 90 درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت و 10 درصد سهم تحریم‌هاست.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =