ارائه اطلاعات بیشتر در مورد جهان کوانتوم

دانشمندان درباره ایده شصت ساله فیزیکدانی آمریکایی تحقیق کرده و بینش جدیدی در مورد جهان کوانتوم ارائه داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  این تحقیق که هفت سال به طول انجامید؛ می تواند منجر به بهبود تکنیک‌های طیف سنجی، لیزر، اندازه گیری های تداخل سنجی با دقت بالا و کاربردهای پرتو اتمی شود.

فیزیک کوانتوم مطالعه همه چیز در اطراف ما در سطح اتمی، اتم‌ها، الکترون ها و ذرات است. به دلیل نحوه رفتار اتم ها و الکترون ها، دانشمندان رفتار آنها را مانند امواج توصیف می کنند. امواج  برخلاف ذراتی که به طور مستقیم حرکت می کنند؛ می توانند موانع را دور بزنند؛ اما اگر موانع تصادفی وجود داشته باشد، امواج نمی توانند عبور کنند زیرا با یکدیگر تداخل می کنند.

در دماهای پایین، ماده ای که از اتم و ذرات تشکیل شده است می تواند مانند نور رفتار کند. یعنی نور همان رفتاری را که همه امواج انجام می دهند مانند امواج اقیانوس، انجام می دهند. نور در اثر متقابل خود با ماده  می تواند در یک خط مستقیم برود. در آزمایشگاه اطلاعات کوانتومی محققان این مرحله را یک قدم جلوتر بردند و اتم فوق العاده سرد را به مخلوط اضافه کردند. آنها با کمک لیزرهای پیشرفته، این اتم‌های بسیار سرد را دستکاری کردند تا زمانی که خیلی سرد شدند و رفتار موجی آنها برای چشم قابل مشاهده بود.

دانشمندان الگوهای سفارشی موانعی را برای متوقف کردن امواج ایجاد کردند و هنگامی که عکس می گیرند مشخص می شود که این اتم ها کجا هستند. به این ترتیب می توان فهمید که دقیقاً چه چیزی برای جذب امواج مکانیکی کوانتومی و انعکاس موانع مورد نیاز است.

از این تحقیقات درک عمیق تری از جهان کوانتوم پدیدار می شود؛ که به نوبه خود تعیین می کند چه اتفاقی در جهان پیرامون ما می افتد. بخش اصلی این تحقیق تکنیک های طیف سنجی، تکنیک های لیزر، اندازه گیری های با دقت بالا تداخل سنجی و کاربردهای پرتو اتمی است.

تیم تحقیقاتی با همکاری یکدیگر، از طریق مرکز Dodd-Walls برای فوتونیک و فناوری های کوانتوم سرانجام توانست نتایج آزمایشات را با پیش بینی های نظری مطابقت دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =