بررسی آیین نامه «جذب، هدایت و توزیع کمک های داخلی» در دولت

وزارت کشور به منظور بهره گیری از کمک های هموطنان داخلی در شرایط اضطراری، در اجرای جزء (3) بند (ب) ماده (14) قانون مدیریت بحران کشور، آیین نامه جذب، هدایت و توزیع کمک های داخلی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پیرو تصویب قانون مدیریت بحران کشور و ابلاغ آن به وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران موظف شد تا نسبت به تدوین اسناد، آیین نامه های اجرایی و دستورالعمل های مورد نیاز قانون مذکور اقدام نماید.

در این راستا ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، مسئولیت تدوین کلیه لوایح، آیین نامه های اجرایی و تصویب نامه های قانون مدیریت بحران کشور را به پژوهشکده سوانح طبیعی واگذار نمود.

 پیرو این ابلاغیه، دبیرخانه تدوین لوایح، آیین نامه ها و تصویب نامه های اجرایی قانون مدیریت بحران کشور در پژوهشکده سوانح طبیعی شکل گرفت و جهت تدوین هر یک از اسناد نیز اقدام به ایجاد 20 کمیته تخصصی متشکل از اساتید و صاحب نظران حوزه مربوطه به منظور تدوین برنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط به قانون مدیریت بحران کشور شد.

در همین راستا کمیته جذب، هدایت و توزیع کمک های داخلی، متشکل از متخصصان حوزه های مرتبط و افراد فعال در سازمان های مردم نهاد و خیریه ها به منظور تدوین آیین نامه جذب، هدایت و توزیع کمک های داخلی تشکیل شد.

اعضای کمیته جذب، هدایت و توزیع کمک های داخلی در 13 جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص وظایف محوله پرداختند و پیش نویس در اجرای جزء (3) بند (ب) ماده (14) قانون مدیریت بحران کشور، آیین نامه جذب، هدایت و توزیع کمک های داخلی در این کمیته تدوین شد.

در حال حاضر آیین‌نامه مذکور که با بهره‌گیری از نقطه‌نظرات اساتید مجرب دانشگاهی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مدیریت بحران از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی تهیه شده است، از سوی وزارت کشور به هیات دولت ارائه شده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =