اربعین حسینی بارزترین مصداق و نماد عشق معنوی است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اربعین حسینی را هویت شیعه و بارزترین مصداق و نماد عشق معنوی دانست و گفت: اربعین مانند حادثه کربلا عامل بقای اسلام و پویایی تشیع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام حسن فلاح بابلی در کارگاه آموزشی اربعین‌شناسی ویژه استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار کرد: اربعین علاوه بر اینکه گرامیداشت حماسه کربلاست، حماسه‌ای حماسه‌ساز و مانند حادثه کربلا عامل بقای اسلام و پویایی تشیع است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اربعین حسینی را شعار و هویت شیعه و بارزترین مصداق و نماد عشق معنوی دانست و بیان کرد: اربعین مانند واقعه عاشورا صرفاً حادثه‌ای تاریخی نیست؛ بلکه یک مکتب و فرهنگ است، فرهنگی که روح حماسه و ایثار را در آزادگان جهان می‌دمد و حماسه‌های ماندگاری مانند انقلاب اسلامی ایران را می‌آفریند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دردناک‌ترین عبرت واقعه عاشورا آن بود که از طریق دین با حقیقت  دین مقابله کردند و آن را سربریدند و به گفته یکی از بزرگان با گفتن تکبیر، تکبیر را کشتند و با استفاده ابزاری از دین، آن حادثه جانسوز را انجام دادند و این نیز به‌دلیل نداشتن بینش سیاسی و بصیرت دینی توده مردم و دنیازدگی و رفاه‌طلبی خواص بود.

فلاح بابلی افزود: داشتن بصیرت دینی در عصر حاضر حقیقت دین را برای تعالی بشر مشخص و در اجرای دستورات دینی و مذهبی به آن کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =