آزاد: عدم نظارت از عوامل نابسامانی در بازار است

نماینده مردم نائین با بیان اینکه عدم نظارت و عدم اجرای درست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است، گفت: عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید و نیز تلاطم در بازار بورس موجب گرایش مردم به سمت بازار ارز و سکه و افزایش مجدد قیمت‌ها در این بخش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط موجود در بازار گفت: یکی از عوامل تلاطم در بازار و تورم موجود عدم هدایت نقدینگی و سرمایه‌های مردم به بخش تولید است.

وی افزود: مردم برای حفظ ارزش پول خود سرمایه‌هایشان را به سمت بازار ارز و سکه هدایت می‌کنند تا با خرید ارز و سکه بتوانند قدرت خریدشان را حفظ کنند و همین مسأله موجب افزایش قیمت در این بخش شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر تلاطم و نوسان ایجاد شده در بازار بورس باعث وارد شدن ضرر و زیان به مردم شد و آنها بار دیگر به خرید ارز و سکه روی آوردند و همین مسأله در روزها و هفته‌های اخیر موجب افزایش مجدد قیمت سکه شد.

آزاد خاطرنشان کرد: در مجلس طرح مالیات بر خانه‌های خالی در حال تصویب است که تصویب و اجرای این قانون می‌تواند باعث جلوگیری از تورم می‌شود و موجب جهت‌دهی مثبت به سرمایه‌های مردم خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز ما عدم اجرای درست قوانین است و این نشأت گرفته از نظارت ضعیف در این حوزه است که باید با نظارت قوی اجرای درست قوانین را داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: علاوه بر همه اینها بیماری کرونا نیز باعث وارد آمدن خسارت به بخش اقتصاد شده و ما درآمدهایی را که از بخش گردشگری داشتیم، تقریبا از دست داده‌ایم و شیوع این ویروس نیز باعث کاهش تقاضاها برای خرید در بازار شده است.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1075611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =