اربعین یک الگوی فرهنگی تأثیرگذار است

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: اربعین یک الگوی فرهنگی موثر است که با بهره گیری صحیح و تبلیغات درست و ارتباط قلبی خالصانه با امام حسین (ع) می توان نیازهای علمی انقلاب، معضلات و مشکلات موجود در کشور را اصلاح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در دومین روز از همایش مجازی اربعین تا ظهور که در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد، گفت: اربعین یادآور قیام سید الشهدا در مقابل ظلم و ستم و دلاوری‌های اهل بیت عصمت و طهارت بوده است. اربعین یک الگوی فرهنگی موثر است که با بهره گیری صحیح و تبلیغات درست و ارتباط قلبی خالصانه با امام حسین (ع) می توان نیازهای علمی انقلاب، معضلات و مشکلات موجود در کشور را اصلاح کرد.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مددظله العالی) در 14 خرداد 1399 در خصوص تحول خواهی و تحول آفرینی امام راحل عنوان کرد: بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تحول در سیاست، قدرت های جهانی و تحول در نگاه افراد به خود و جامعه را در آحاد مردم بوجود آورد که این تحول باعث شده ایران بعنوان یک چهره بین المللی با ابهت معرفی شود.

حجت السلام ثقفی اظهار کرد: مهمترین مسئله سرنوشت ساز جهان اسلام تداوم دولت اسلامی و ضرورت تحقق این دولت بوده است. این موضوع با کربلا نیز پیوند واضح دارد تا آنجا که گفته شد قتل الحسین یوم السقیفه و انقلاب اسلامی انقلاب حسینی است.

این مقام مسئول انتخابات مردم سالارانه را یک الگوی فرهنگی برای تحقق دولت اسلامی دانست و گفت: در انتخابات نباید رویکرد سیاسی، حزبی و یا شاخص محور داشته باشیم چرا که حساسیت ها و گرایشات مردم در تعیین سرنوشت آنان تاثیر دارد. انتخابات باید رویکردی فرهنگی داشته باشد و تحول فکری، معنوی، عقلانی و معرفتی در افراد شکل گیرد و مشارکت و نظارت مردم باید قبل، حین و بعد از انتخابات باشد.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی افزود: با بهره گیری از روح عاشورا و ظرفیت های فراوانی که در مکتب امام حسین (ع) وجود دارد باید ذهن های مردم را به یکدیگر نزدیک و ریشه های معرفتی آگاهانه، عقلانی و مستحکم را در آنان تقویت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویروس کووید 19، تحریم ها، وضعیت اقتصادی که موجب آسیب های اجتماعی فراوانی شده؛ مسوولان رده بالا باید با اصلاح نگاه مدیریتی خود تدبیری در جهت رفاه مردم بیندیشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1075616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =