«مرثیه ناتمام» آوازهایی برای محرم است

مجموعه «مرثیه ناتمام» که دربردارنده آوازهایی برای محرم است با محوریت عاشورا و قیام حسینی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آلبوم «مرثیه ناتمام» شامل آواز هایی برای اربعین، توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

این آلبوم با آواز چهار خواننده موسیقی دستگاهی ایران امیر مداح، سید هاشم احمدوند، رضا طیبی و حمید خزایی با اشعاری از محمد علی بهمنی، علیرضا قزوه، غلامرضا طریقی، غزاله شریفیان، سید محمد مهدی شفیعی، میلاد عرفان پور، بیت‌الله جعفری و محمدمهدی سیار در هشت قطعه تولید شده است.

در این آلبوم برای فرهنگ سازی صحیح در موسیقی عزاداری به بهره گیری از دستگاه‌ها و آوازهای ایرانی از جمله راست پنجگاه، سه گاه، نوا، چهارگاه، شوشتری و دشتی پرداخته شده است.

هنر آواز خوانی، از دیرباز در آئین‌های سوگواری و تعزیه سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضوری پر رنگ، جدی و انکار ناپذیر داشته است، به گونه‌ای که برترین تعزیه خوانان گذشته ، برترین آوازخوانان دوره خود نیز بوده‌اند.آواز خوانانی مسلط به زیر و بم، فراز و فرود، ظرایف این هنر ملی ایران و علاوه بر این به اعتقاد بر رستاخیز کربلا، که با شور و شوق تمام، نغمات جان بخش خود را سرداده‌اند.

این اثر که با حضور شاعران و آواز خوانانی از سه نسل مختلف آماده شده، نشانه‌ای از ادامه حیات پر افتخار دو هنر شعر و آواز و تلفیق هنرمندانه این دو، در این مرز و بوم و تلاشی برای ادای دین و پاسداشت حادثه عاشورا، در جهت فرهنگ‌سازی صحیح ارائه اثر هنری فاخر مرتبط با این واقعه تاریخی در عصر حاضر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075625

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =