کشف خشونت زیاد در اروپای ماقبل تاریخ

استخوان‌های قتل عام عصر آهن تصویری خشن از اروپای ماقبل تاریخ را ترسیم می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)  خشونت در اروپای باستان چیزی ناشناخته نیست، زیرا برخی قتل عام‌های کشف نشده مربوط به جنگ‌های قدرت پس از سقوط امپراتوری رم در حدود ۱۵۰۰ سال پیش است.

 اما تحلیل جدید از استخوان‌های ۱۳ قربانی نشان می‌دهد که قرن‌ها قبل از ورود رومی‌ها، در محلی در اسپانیای کنونی قتل عام خشونت آمیزی رخ داده است.

خاویر اوردوشو داوبانا باستان شناس، اعلام کرد که یافتن اسکلت‌های سوخته و استخوان‌های پراکنده انسانی با جراحات بهبود نیافته ناشی از سلاح‌های تیز نشان داد که رویدادی بسیار خشن برای آن ها اتفاق افتاده است.

داوبانا و همکارانش نه بزرگسال، دو نوجوان، یک کودک خردسال و یک نوزاد را که زمانی بین سالهای ۳۶۵ تا ۱۹۵ قبل از میلاد درگذشتند، در دهکده باستانی لاهویا مورد بررسی قرار دادند. این تیم دریافت که بدن یکی از بزرگسالان در یک ضربه جدا شده و بازوی یک زن قطع شد. محققان استخوان های بازو را در فاصله تقریباً سه متری اسکلت دختر یافتند و پنج دستبند آلیاژ مس هنوز به آن متصل بودند.

ترک و پوسته پوسته شدن لایه های خارجی برخی از استخوان ها نشان می دهد که قربانیان پس از مرگ به جای دفن، رها شده اند. ممکن است افراد دیگری در داخل ساختمان‌های در حال سوختن محبوس شده باشند. جمع شدن و تغییر رنگ استخوان نشان می دهد که بقایای موجود در آتش سوزی بوده و از ۳۵۰ درجه تا ۶۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

 محققان می گویند این واقعیت که استخوان ها فقط تا حدی سوخته بودند، نشان می دهد که آنها طی مراسم معمول سوزانده نشدند. این تحقیق از این ایده پشتیبانی می‌کند که جوامع عصر آهن در شبه جزیره ایبری کاملاً قادر به توسل به خشونت وحشیانه به عنوان ابزاری برای حل اختلافات هستند. می توانیم نتیجه بگیریم که هدف مهاجمان نابودی کامل لاهویا بود که  شاید یک مرکز رقیب برای تسلط سیاسی و اقتصادی در منطقه به حساب می آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =