مجلس یازدهم به دنبال افزایش جمعیت و تعالی خانواده

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح «افزایش جمعیت و تعالی خانواده» توسط نمایندگان مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمدحسین فلاحی  درباره سیاست های کنترل و کاهش جمعیت اظهار کرد: متأسفانه در گذشته ضربه های اساسی از این ناحیه خورده ایم و مسئله کاهش جمعیت هر روز بحرانی‌تر شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه سیاست های کاهش جمعیت همچنان در بخش هایی از دولت دنبال می شود و این موضوع برای کشور مشکلاتی درست می کند.

فلاحی با بیان اینکه مجلس یازدهم در بحث سیاست های کلی افزایش جمعیت ورود کرده است، خاطرنشان کرد: طرحی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم به عنوان «افزایش جمعیت و تعالی خانواده» در ۳۰ صفحه آماده شده است.

نماینده معین مردم شهرستان بهار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش‌های مختلفی در این طرح برای تشویق زنان شاغل و غیرشاغل به افزایش فرزندآوری دیده شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: سیاست های تشویقی این طرح شامل همه زنان روستایی و شهری و حتی مردان است که در نگهداری از فرزندان به خانواده خود کمک کنند.

فلاحی با اشاره به پیگیری طرح سیاست های کلی افزایش جمعیت در کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: اگر این طرح آماده و به صحن آورده و تصویب شود، از لحاظ قانونی یک راه بسیار خوب برای جبران ضرباتی که ما از کاهش جمعیت دیده ایم، باز می شود.

وی در پایان گفت: به زودی این طرح آماده می‌شود و پیگیر آن هستیم که در آینده نزدیک این طرح عملیاتی و اجرایی شود و دولت هم پای کار بیاید که بیشتر از این شاهد آسیب جمعیت در کشور نباشیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =