عرضه سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب دارا سوم

وزیر اقتصاد ضمن تاکید بر حمایت دولت برای ترغیب و تعمیق بازار سرمایه از طریق عرضه اولیه ها و شناوری ها، از عرضه باقی مانده سهام سه بانک دولتی ملت تجارت و صادرات در قالب دارا سوم و همچنین ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال پیرامون تصمیمات دولت برای حمایت از سرمایه گذاران بورس گفت: حمایتی که دولت از بازار سرمایه و بازار سهام به عمل می آورد حمایت های بنیادین  و مدلسازی بورس و افزایش عمق بورس است.

وی افزود: عنوان مثال یکی از حلقه های مفقوده بورس ایرانی بازارگردانی توسط بنگاه‌ها تاکنون به طور جدی مورد توجه نبود که با مصوبه ای که شورای عالی بورس مقرر شد تمام بنگاه ها یا خودشان امر بازارگردانی یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند. این کار خیلی کمک می‌کند که ثبات در بازار حاکم شود.

دژپسند با اشاره به فروش اوراق تبعی ادامه داد: در مورد فروش اختیاری اوراق تبعی این کار را می‌کند که سهامدار ظرف ۳ ماه یا شش ماه یا نه ماه آینده ارزش سهام را با این نرخ تنظیم می‌کند و این کاری است که به طور جدی مورد توجه قرار می گیرد و تعداد زیادی از شرکت ها نسبت به این امر اقدام کردند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نکته دیگر سهام خزانه است که آن هم کمک می کند، گفت: البته اینها دو منظوره هست؛ یعنی متناسب با این که از نگاه اول برای سهامداران یک حاشیه امن ایجاد می کند در نگاه دوم بنگاهی که مدیریت می کند و سهام خزانه و اوراق تبعی دارد باعث می شود که نسبت به سهام بنگاه مقداری مسئولانه عمل کند.

وی با بیان اینکه دسته دیگر کارهای حمایتی از بورس ترغیب و تعمیق بازار از طریق عرضه اولیه‌ها و شناوری‌ها هست، اظهار داشت: یعنی بنگاه‌هایی که دارای شاخص های مناسب هستند را بیاوریم و الان روی بنگاه هایی با مقیاس بزرگ کار می‌کنیم تا وارد بورس کنیم و برای مثال بحث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در آینده‌ای نزدیک مطرح است و تصمیم داریم که روی باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت و تجارت و صادرات کار کنیم که بتوانیم در قالب دارا سوم عرضه کنیم.

دژپسند ادامه داد: این کارها موجب می‌شود که سهامدار در بازار سرمایه همیشه از گزینه های متنوع برخوردار باشد و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و بتوانیم بازاری با ثبات و رو به رشد داشته باشیم. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بازار را فقط با شاخص نبینید چون ابعاد متعددی دارد اظهار داشت: شاخص، برآیند خیلی چیزها هست اما ممکن است تحلیلگران بازار سرمایه تحلیل بکنند که در فلان دوره این سهام را داشته و در دوره دیگر فلان سهام را داشته باشند و این اتفاقات ناشی از حیات بازار سرمایه هست تحلیلگرانشان همواره در حال آنالیز و انتخاب هستند.

وی تاکید کرد کسی که وارد بازار سرمایه می شود باید عقل محاسبه گرایش بی وقفه در مورد نگه داشتن و خرید و فروش سهام کار کند و جنس بازار سرمایه جنس عقلانیت و محاسبه گری و پویایی و حضور مستمر است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =