۳۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد شهر قدس تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی در واحدهای دانشگاهی شهرقدس، ملارد و صفادشت تحصیل می‌کنند که عمدتاً از کشورهای افغانستان، عراق و تاجیکستان برای تحصیل در ایران حضور دارند.

عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پذیرش و جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار کرد: درحال حاضر ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی در واحدهای دانشگاهی شهرقدس، ملارد و صفادشت تحصیل می‌کنند که عمدتاً از کشورهای افغانستان، عراق و تاجیکستان برای تحصیل در ایران حضور دارند.

وی افزود: دانشجویان غیرایرانی حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بیشتر در رشته‌های علوم انسانی و مقاطع تحصیلات تکمیلی اشتغال به تحصیل دارند. سال گذشته شورایی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بررسی زیرساخت‌ها، امکانات رفاهی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد شهرقدس، مجوز جذب دانشجویان غیرایرانی از سوی وزارت علوم را برای این دانشگاه صادر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بیان کرد: اخیراً فعالیت‌هایی نیز در ایجاد روابط بین‌المللی صورت گرفته است. بازدید و سفیر کشور موریتانی در همین راستا انجام شد؛ در این نشست مواردی چون اعزام دانشجویان و پذیرش در مقطع دکتری پژوهش محور و دوره‌های کوتاه مدت مهارتی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. با توجه جایگاه واحدهای دانشگاهی غرب استان در قطب صنعتی کشور، ارائه آموزش‌های مهارت محور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معرفی قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس عنوان کرد: اخیراً نیز وب سایت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس دو زبانه شده و اطلاعاتی با زبان‌های عربی و انگلیسی در قالب دفترچه‌ها و بروشورهای الکترونیکی تدوین و منتشر شده است. دستاوردها و سطح بین‌المللی دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی در این کتابچه‌ها معرفی شده است.

وی ادامه داد: اخیراً نیز نشستی با مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده و در این جلسه تجربیات مطلوبی در راستای راهکارها جدید و رویکردهای جذب دانشجویان غیرایرانی منتقل و در دستور کار قرار گرفت. یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجویان غیرایرانی است، فارغ از موضوعات مربوط به درآمدزایی دانشگاه پیرامون جذب دانشجویان، صدور و نقش‌آفرینی انقلاب و تمدن اسلامی مهم‌ترین رسالت دانشگاه آزاد در این حوزه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تشریح کرد: بعضی از متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبِ تحصیل با زبان انگلیسی هستند که زیرساخت‌های درحال فراهم است. اغلب داوطلبان دانشگاه متقاضی شرکت در مقاطع زبان فارسی هستند که برای این دسته نیز کلاس‌های زبان فارسی پیش‌بینی شده است. از جهت توانمندی استادان دانشگاه برای تدریس و برگزاری کلاس‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی جای نگرانی وجود ندارد.

قاسمی پیربلوطی خاطرنشان کرد: با توجه شرایط کرونا و محدودیت رفت و آمد، دانشجویان غیرایرانی نیز با استفاده از زیرساخت‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد تحصیل خود را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =