سازمان سنجش مقصر نیست، داوطلبان در انتخاب رشته خود اشتباه کرده‌اند

سازمان سنجش در پاسخ به داوطلبانی که برای دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعتراض دارند اعلام کرد که اشتباهی از سوی این سازمان رخ نداده و اگر اشتباهی وجود داشته در انتخاب رشته و از سوی داوطلبان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از داوطلبان کنکور در تماس با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران به اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعتراض کردند.

این داوطلبان مدعی هستند، باوجود کسب رتبه‌های مناسب در کنکور سراسری، برای مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند. ظاهرا حتی برخی از داوطلبانی که رتبه‌های بالاتری کسب کرده‌اند به عنوان دعوت‌شدگان مصاحبه پذیرفته شده‌اند؛ اما کسب رتبه و تراز علمی بهتر نیز موجب انتخاب این دسته از داوطلبان معترض در مرحله مصاحبه نشد.

خبرنگار ایسکانیوز نیز این مطالبه داوطلبان را از سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کرد؛ که سازمان سنجش در پاسخ به خبرنگار این خبرگزاری اعلام کرد اعتراض داوطلبان مورد بررسی قرار گرفت.

سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه نه امسال نه سال گذشته اشتباهی از سوی این سازمان رخ نداده است؛ بیان کرد: اگر داوطلبی در انتخاب‌های قبل از دانشگاه فرهنگیان شانس قبولی داشته است به مصاحبه دعوت نمی‌شود.

زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه در فرهنگیان سهمیه و بوم داوطلبان موثر است، اظهار کرد: همچنین همانطور که در اطلاعیه سازمان هم گفته شده است داوطلبان در اعلام نتایج نهایی دلیل عدم قبولی خود را در کارنامه خواهند فهمید.

براساس این گزارش؛ داوطلبان اگر موردی برای اعتراض  و بررسی دارند می‌توانند به آدرس darkhast.sanjesh.org  ارسال کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =