نادری: کنکور نظام قدیم یک سال دیگر تمدید شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه گزارشی درباره وضعیت مشمولان کنکور نظام قدیم خبر داد و گفت که باید یک سال دیگر برگزاری کنکور نظام قدیم تمدید شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمد نادری نماینده تهران در مطلبی در صحفه توییتر خود نوشت: «در حال تهیه گزارش نهایی وضعیت مشمولان کنکور نظام قدیم هستم و بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه های انتخابیه، آن را به کمیسیون ارائه خواهم کرد. ‏

آمار دولت با آماری که ما داریم متفاوت است با توجه به شواهد موجود، این کنکور یک سال دیگر باید تمدید گردد و همین دستور کار را پیگیری خواهم کرد.»

حدود یک ماه پیش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه ای با حضور رییس سازمان سنجش اعلام کرد که با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم موافق نیست؛ آن زمان احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با ایسنا درباره این جلسه گفته بود: «رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که بسیاری از متقاضیان کنکور نظام قدیم کسانی هستند که در چند سال گذشته در کنکور شرکت کرده و اگر قرار باشد سال آینده هم سوالات جداگانه ای برای نظام قدیم طراحی شود از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جا می مانیم و باید مجددا سوال طرح کنیم.»


وی افزود: رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که متقاضیان کنکور نظام قدیم ۸۰ هزار نفر بوده که ۶۰ هزار نفر آنها برای رشته علوم تجربی هستند. لذا درخواست شد از کمیسیون که با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم موافقت نشود چون چند سال به آنها فرصت داده شده است. کمیسیون با این توضیحات موافقت کرد که کنکور نظام قدیم تمدید نشده و کسانی که متقاضی شرکت در کنکور هستند به شیوه دیگر عمل کنند مثلا کنکور نظام جدید را شرکت کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1075726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =