نگران رسوب کالا در بنادر هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: خروج کالا از بنادر اهمیت زیادی دارد چون حجم انبارها در بنادر زیاد نیست و به همین خاطر نگران هستیم رسوب به حدی شود که دیگر قادر به جذب کالا نباشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه همایش سراسری مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به شکل ویدئوکنفرانسی انجام گرفت در خصوص برنامه‌ریزی ها برای کاهش رسوب بار در بنادر و تسهیل‌گری در این زمینه اظهار داشت: ظرفیت بنادر کشور برای تخلیه و بارگیری حدود ۲۴۰ میلیون تن است که برای این میزان بنادر ما به اندازه کافی و مجهز هستند.

وی افزود: به همین خاطر هیچ موقع در بنادر برای تخلیه و بارگیری مشکلی نداشتیم و نخواهیم داشت. در این خصوص در تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) در حدود ۴۰ درصد راندمان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده و با معطلی کمتر کشتی‌ها برای تخلیه یک رکورد به ثبت رسیده است.

اسلامی ادامه داد: در این زمینه آن چیزی که برای خروج بار از بنادر اتفاق می‌افتد از حیطه اختیار وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر خارج است و مربوط به مسائل مالی و گمرکی است. صاحب کالا باید در این زمینه مسائل خودش را برای واردات و اسنادی که به گمرک ارائه می‌دهد، بابت خروج بار از بندر حل و فصل کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: به همین خاطر در سفری که معاون اول رئیس‌جمهور به بندرعباس داشتند، دیدن آخرین وضعیت و شناسایی گلوگاه‌ها در بحث تأخیر در خروج بار از بنادر بود تا بتوان با تصمیمات مدیریتی آن را برطرف کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق افتاد و با تشکیل یک کارگروه با حضور معاونان وزرا در بندرعباس شکل گرفت، مسائل بررسی و صورتجلسه‌ای تنظیم شد تا تسهیل‌گری در تخلیه انجام گیرد.

وی افزود: در این میان بعضی از کالاها مثل روغن‌ها که مخازن آن در بنادر است به تدریج تخلیه می‌شوند اما سایر کالاها هیچ دلیلی ندارد که بیش از حد مجاز و لازم در بنادر رسوب داشته باشند. امیدواریم با هماهنگی و تصمیماتی که اخیراً اتخاذ شد، روند رسوب کالاها کاهشی و خروج آن‌ها از بنادر افزایش پیدا کند. اسلامی تاکید کرد: خروج کالا از بنادر اهمیت زیادی دارد چون حجم انبارها در بنادر زیاد نیست و به همین خاطر نگران هستیم رسوب به حدی شود که دیگر قادر به جذب کالا نباشیم که امیدواریم در این زمینه تصمیمات گرفته شده عملیاتی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =