ضرورت حفاظت اطلاعات و مصون سازی سخت افزاری و نرم افزاری در بنادر

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملکرد و اهداف سازمان بنادر و دریانوردی مورد طمع دشمنان است، گفت: ایجاد سازوکارهای مناسب در حوزه اقتصادی از سوی این سازمان در شرایط تحریم باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد اسلامی در همایش سراسری نیمسال مدیران سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: مداخله های بیش از حد و شرم آورانه آمریکا در راستای ممانعت از بهبود وضعیت تجاری ایران مدنظر قرار گرفته است تا نتوان مطابق با قوانین و ضوابط فعالیت ها را پیش برد.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که در نقطه مطلوب پیشرفت و پیروزی قرار داریم و اگر شیوع ویروس کرونا را فاکتور بگیریم نسبت به سال گذشته روند طبیعی را در حوزه تجاری تجربه می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید در شرایط تحریم، ساز و کارهای مناسب با شرایط امروزی مورد توجه قرار دهد، گفت: فعالیت های تولیدی، صنعتی و تجاری که بخشی از آن ها به بنادر مرتبط است باید با شرایط امروزی تطبیق یابد و ساز و کار متفاوتی طراحی شود که موجبات تسهیل سازی و روان سازی فعالیت ها را رقم بزند و اینگونه بتوانیم دشمن را که هدفش محدود ساختن روابط اقتصادی و تجاری ایران با دنیا است ناکام سازیم.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: دیگر نکته بسیار مهم حفاظت اطلاعات و مصون سازی سخت افزاری و نرم افزاری است، دشمن به صورت رسمی جنگ اقتصادی علیه ایران را اعلام کرده است و هدف آمریکایی ها نابودی انقلاب اسلامی است و در چنین شرایطی باید مانع از آسیب و حمله از سوی دشمن و در عین حال نشت اطلاعات شویم.
 
اسلامی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا بنادر و پسکرانه آن ها به محل تولید بار تبدیل شود و تبادلات تجاری کشور را پشتیبانی کند، عنوان کرد: باید پشتیبانی و حمایت لازم از سرمایه گذاران به منظور جذب حداکثری سرمایه در بنادر توجه قرار گیرد و تسهیل گری برای جذب سرمایه بخش خصوصی به یک دستورکار تبدیل شود.
 
وی ادامه داد:لازم است بنادر دچار  انحصار و انحصارگرایی نشود و اجازه ندهیم از حسن نیت سازمان بنادر و دریانوردی سوء استفاده شود و به این ترتیب شرایط برابری برای همه متقاضیان فعالیت در بنادر فراهم شود.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به کریدورهای ترانزیتی از طریق حمل و نقل ترکیبی، اظهار کرد: می توان ۵۰ میلیون تن بار را به ظرفیت ترانزیتی کشور اضافه کرد و اینگونه سهم تخلیه و بارگیری بار را ارتقا بخشید.
 
اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش تبادل تجاری در حوزه دریای خزر، عنوان کرد: توسعه بنادر شمالی ایران باید در دستور کار قرار گیرد چراکه بازارهای کشف نشده و گنج اقتصادی در این منطقه وجود دارد و باید به نیاز بازارهای هدف توجه داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: مسئله دیگر که باید به آن توجه کنیم توسعه گردشگری در بنادر شمالی است و بندر نوشهر این ظرفیت را دارد که به یک بندر گردشگری تبدیل شود تا اینگونه مقوله گردشگری دریایی در شمال ایران نیز به خوبی مدنظر قرار گیرد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متاسفانه طی سالیان گذاشته نگاه یک جانبه به مقوله واردات بوده است، گفت: علاوه بر توجه به واردات باید به مقوله صادرات و تسهیل صادرات در بنادر بپردازیم و در بنادر شمالی نیز پایانه های صادراتی مناسب و مورد نیاز را ایجاد کنیم.
 
اسلامی تصریح کرد: عملکرد و اهداف سازمان بنادر مورد طمع دشمنان است و باید به صورت ویژه به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حفاظت از داده ها توجه داشته باشیم و در عین حال ریزش و رویش منابع انسانی را نیز در قالب یک برنامه بلند مدت پیش ببریم و اینگونه طرح جامع مدیریت منابع انسانی در سازمان بنادر را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =