واکنش خطیب زاده به ادعای کمک آمریکایی ها

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای کمک آمریکایی ها خطاب به آنها گفت: از «اوفک» بخواهید به کره جنوبی اجازه دهد که پول ما را به کانال سوئیس منتقل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که گفته این کشور آماده است در شرایط کنونی شیوع کرونا به ایران کمک کند، نوشت: ایالات متحده همچنان به تکرار پیشنهادهای پوچ و توخالی برای «کمک» ادامه می‌دهد.

وی افزود: یک پیشنهاد: عملتان را با حرفتان یکی کنید. از مسدود کردن حق مردم ایران برای استفاده از پول‌ خودشان که در کره جنوبی، عراق و ژاپن بلوکه شده دست بردارید تا در میانه این همه‌گیری کرونا برای خرید غذا و دارو استفاده شود.

خطیب زاده اضافه کرد: موضوع ساده است. از «اوفک» (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه ‌داری آمریکا) بخواهید به کره جنوبی اجازه دهد که پول ما را به کانال سوئیس منتقل کند.

به گزارش فارس، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) در پیامی در توئیتر نوشت: «آمریکا از وخیم شدن شرایط کووید-۱۹ (کرونا) در ایران نگران است و ما پیشنهاد خود برای کمک را که برای بار نخست در ماه فوریه مطرح کردیم، تکرار می‌کنیم.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا در گفت‌وگویی با شبکه «سی. ان. بی. سی» گفته بود که واشنگتن همچنان به «فشار حداکثری» به ایران ادامه می‌دهد، اما به مذاکره با جمهوری اسلامی برای یک توافق بهتر علاقه‌مند است.

خطیب زاده روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره بدهی کره جنوبی به ایران از تعلل مجدد کره ای سخن گفت. وی در این بار عنوان کرد: رایزنی‌ها با کره جنوبی در جریان است، ولی با سرعتی که ما انتظار داریم جلو نمی‌رود و کند پیش می‌رود. ما درباره خرید دارو و برخی اقلام با کره توافقات اولیه داشتیم و در دو هفته اخیر در مورد تامین منابع مورد نیاز از منابع ایران برای خرید واکسن آنفلوآنزا و واکسن کرونا در قالب کنسرسیوم سازمان تجارت جهانی با تعلل‌هایی از سوی کره مواجه هستیم و امیدواریم طرف کره‌ای حساسیت موضوع را متوجه و سرعت لازم را بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =