وظیفه معاونت فرهنگی سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت است

شورای فرهنگی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ریاست فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، شورای فرهنگی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ریاست فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

جهان بین در این جلسه گفت: وظیفه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سیاست گذاری، حمایت و نظارت است.

وی با بیان اینکه در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با 4 کلید واژه مواجه هستیم، افزود: کلیدواژه اول مدیریت فرهنگ است. مدیریت فرهنگ یعنی مدیریت تمام عوامل مؤثر بر فرهنگ، عوامل آموزشی، اقتصادی، مدیریتی و...

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: کلید واژه دوم به تعبیر مقام معظم رهبری اقطاب اثرگذار بر فرهنگ است که بیشترین نقش در فرهنگ سازی را دارد. اولین آنها سلوک مدیران و نیز آیین‌نامه‌ها و مسائل حاکمیتی است. دومین قطب، استادان و تأثیر گذاری بالای آنهاست. سومین قطب، خانواده و چهارمین قطب، فضای مجازی است.

جهان بین کلید واژه سوم را حفظ تناسب بین قالب، قطب و مؤلفه دانست و گفت: اگر بخواهیم به عنوان مثال اعتماد به نفس را به عنوان یک مؤلفه کلیدی از طریق قطب استاد در نهاد فرهنگ دانشگاه تثبیت کنیم، از چه قالبی باید استفاده کنیم؟ قالب باید با قطب و مؤلفه کلیدی تناسب داشته باشد.

وی در خصوص کلیدواژه چهارم افزود: کلید واژه چهارم افزایش توانمندی دانشجویان است که این مورد با آموزش فرهنگی هنری دانشجویان که دامنه وسیعی دارد، امکان‌پذیر است. دانشجو در کنار درس باید توانمند شود. در تمدن اسلامی، دانشجویان دختر در کنار دروس تخصصی، مهارت‌های لازم برای زندگی را هم دریافت می کردند.

گفتنی است جهان بین در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور در مزار شهدای گمنام، به مقام شامخ 8 شهید گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی ادای احترام کرد.

گسترش فضای انقلابی با تقویت اساتید انقلابی در دانشگاه ها

جهان بین همچنین در جلسه اعضای شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: اگر محیط انقلابی در دانشگاه حاکم نباشد به‌ واسطه کم‌کاری، عدم انجام‌ وظیفه، عافیت ‌طلبی و ترک روحیه جهادی توسط اساتید انقلابی است.

وی با تأکید بر اینکه گسترش فضای انقلابی در دانشگاه ها با تقویت اساتید انقلابی امکان پذیر است، اظهار داشت: اگر استاد انقلابی اهل فکر باشد و اهل مماشات نباشد و مواضع انقلابی را صریحاً مطرح کند، فضا برای کسانی که می‌خواهند شبهه پراکنی کنند و حرف‌های سخیف بزنند، نا امن می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بیش از این‌که به دیگران بپردازیم باید به بازسازی خودمان در بسیج بپردازیم. بسیج اساتید وظیفه دارد نسبت به حفظ و ارتقای اعضای خودش اهتمام داشته باشد. اعضای بسیج اساتید انقلابی هستند و باید انقلابی بمانند و مرتب باید اعضا از خود حراست کنند. بسیج اساتید نسبت به سایر اساتید و فضای دانشگاه نیز وظیفه دارند.

جهان بین اظهار داشت: بسیج اساتید باید جلسات مستمر با بسیج دانشجویان و تشکل‌ها داشته باشد و در بحث‌های فکری به آن‌ها کمک کند. وظیفه دیگر بسیج اساتید، کمک به حل مسائل کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =