اشتغال ۱۵ هزار نیروی جوان و توانمند در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بیش از ۱۵ هزار نیروی جوان و متخصص در مجتمع گاز پارس جنوبی شاغل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اسحاق فرشیدی در نشست هم‌اندیشی که با موضوع توانمندسازی و آموزش مهارتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پالایشگاه سوم پارس جنوبی برگزار شد، با بیان اینکه در سایت یک و دو مجتمع گاز پارس جنوبی در مجموع ۱۳ پالایشگاه وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون به جز فاز ۱۴ که در حال ساخت است، همه فازها تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون افزون بر توسعه پالایشگاه‌ها، مأموریت‌های دیگری نیز به مجتمع گاز پارس جنوبی داده شده؛ از جمله بهره‌برداری از نیروگاه بعثت که به‌تازگی به مجتمع گاز پارس جنوبی منتقل شده است.

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: پایداری مجتمع بر این اساس است که نیروی انسانی متناسب با نیازهای مجتمع توانمند شود و با توسعه مسئولیت‌ها، توانمندسازی نیروی انسانی نیز شکل گیرد. هدف اصلی در مجتمع آموزش و توانمند کردن نیروی انسانی است که در بخش پالایش مطابق برنامه باید ۳ تا ۴ هزار نفر تا پایان سال دارای صلاحیت حرفه‌ای شوند که با توجه شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه‌ها به تعویق افتاده، اما همچنان به‌صورت جدی در حال انجام است.

فرشیدی تأکید کرد: مطابق برنامه در مجتمع گاز پارس جنوبی باید ظرف دو تا سه سال آینده، نیروهای مجتمع متناسب با تدوین استانداردها توانمند شوند که همسو با این موضوع برنامه ۶ ماهه دوم سال ۹۹ نیز تدوین شده است و مطابق این برنامه باید در بخش استانداردها به وضع مطلوبی برسیم و به بخشی از مشاغل کف سازمان نیز گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای ارائه شود.

ضرورت تبدیل مجتمع گاز پارس جنوبی به قطب تربیت نیروی انسانی در حوزه انرژی

علی‌اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در این نشست گفت: پارس جنوبی پایتخت انرژی کشور است و با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده و آمارها امروز ۷۰ درصد تأمین انرژی کشور از این منطقه تأمین می‌شود.

وی مجتمع گاز پارس جنوبی را خزانه ملی دانست و افزود: نمود این قابلیت در عصر مقاومت و تحریم و فشار سبب امیدواری برای مردم شده و افزون بر تأمین انرژی که سبب تأمین رفاه جامعه می‌شود، بذر امید نیز در کشور کاشته شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین اظهار کرد: پارس جنوبی در دولت‌های پیشین با هدف توسعه و برای احقاق حق ملی ایجاد شد و امروز به این حق دست یافتیم. در این شرایط تحریم نیز اگر پارس جنوبی نبود، تأمین نیاز انرژی کشور سخت می‌شد، البته برای پیشرفت فقط نباید به توسعه واحدهای صنعتی اکتفا کنیم و توسعه باید همه‌جانبه باشد.

هاشمی تأکید کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی باید مانند یک دانشگاه در صنعت کشور وزن داشته باشد. عسلویه می‌تواند قطب تربیت نیرو در زمینه انرژی در کل جهان شود. وقتی جهان به مخازن انرژی ما وابسته است، باید تربیت نیروی انسانی را هم مدنظر قرار دهیم و همراه با صادرات انرژی، صدور نیروی ماهر در این حوزه را نیز در نظر داشته باشیم.

وی یادآور شد: مجتمع گاز پارس جنوبی به عالی‌ترین مرکز آموزش مهارتی نیاز دارد که قطب انرژی منطقه را از نظر تربیت نیروی انسانی عهده‌دار شود و با یک الگوی آموزشی متفاوت تربیت نیروی انسانی را انجام دهد. در این صورت است که می‌توان به همه دنیا نیروی متخصص صادر کرد.

پارس جنوبی نقشی سازنده‌ای در تولید، اقتصاد و اشتغال دارد

موسی احمدی، نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین حلقه‌های اشتغال در منطقه پارس جنوبی است.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران توجه ویژه‌ای به ارتقای توان نیروهای شاغل در صنعت گاز و پالایشگاه‌های پارس جنوبی دارد که این مهم نشان از همت والای مدیران است.

این نماینده مجلس جذب و ارتقای توانمندی نیروهای شاغل در صنعت را یک ضرورت دانست و گفت: در ایران از نظر علمی ضمن ایجاد دانشگاه‌ها، مراکز علمی زیادی راه‌اندازی شده است که این مراکز باید به یک حلقه با عنوان حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی متصل شوند. این موارد زمینه توسعه و پیشرفت جامعه هستند و با برنامه‌ای که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین و عملیاتی کرده و طبق ظرفیت‌های استان‌ها در مناطق و به‌خصوص منطقه پارس جنوبی و همکاری سازنده و بسیار خوب مجتمع گاز پارس جنوبی، دپارتمان ملی مهارت نیز اجرایی و راه‌اندازی شده است.

احمدی با تأکید بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در پذیرش همدیگر برای استفاده از ظرفیت‌ها، اظهار کرد: حمایت و استقبال مجتمع گاز پارس جنوبی از ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای ستودنی است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =