کوچکی‌نژاد: مردم به استان‌های شمالی سفر نکنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرهیز مردم از سفر به استان‌های شمالی بر ضرورت سخت‌گیری بیشتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد: با شروع فصل سرما و بارندگی خصوصا در استان‌های شمالی خطر کرونا بسیار جدی است به ویژه این‌که آنفلوآنزا هم در این ایام طغیان می‌کند و بستری را برای ورود و رشد کرونا فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سفرها به خصوص به سمت گیلان و مازندران شدت گرفته و این مشکلاتی را ایجاد می‌کند لذا ما از مردم می‌خواهیم به استان‌های شمالی سفر نکنند. این استان‌ها چند برابر تهران با خطر کرونا مواجه هستند و خطر آنفلوآنزا هم به آن اضافه شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا تا چند ماه آینده به یک سالگی نزدیک می‌شود و ما باید روش‌های مناسب‌تری را برای مقابله با این بیماری به کار بگیریم. با توجه به این‌که کشور ما با بحران اقتصادی مواجه است تعطیلی مجموعه‌ها و دستگاه‌ها راهکار مناسبی برای ما نیست و به جای آن نیز بهتر است بهداشت فردی تقویت شود و نظارت بیشتری بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد. از طرفی بیمارستان‌ها نیز باید توسعه یابد. تعطیل کردن راحت‌ترین راه است و کار و زندگی مردم را نمی‌شود تعطیل کرد.

وی با بیان این‌که در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با رعایت پروتکل‌ها ادامه می‌یابد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد باید در رعایت پروتکل‌ها سختگیری بیشتری صورت گیرد. ما بحران اقتصادی داریم و نمی‌توانیم بحران دیگری برای کشور ایجاد کنیم جامعه ما کشش این را ندارد و باید میدان کار و تلاش باز باشد.

کوچکی‌نژاد با بیان این‌که ممانعت از انجام سفرهای برون‌شهری راهکار موفقی نبوده، گفت: این کار یک بار انجام شد اما موفقیت‌آمیز نبود نمی‌شود جلوی سفر افراد را گرفت و دروازه‌ شهرها را بست. به نظر می‌رسد آنچه ما بیشتر نیاز داریم فرهنگ‌سازی برای رعایت بیشتر و بهتر پروتکل‌هاست.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =