صبا فولاد خلیج فارس، امانتدار بازنشستگان است

معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با همراهی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از زمین طرح توسعه صبا فولاد خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الله میرزایی روز گذشته(۱۶ مهرماه) در حاشیه این بازدید در خصوص میزان تولیدات این شرکت در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به این که در سه ماهه اخیر مقدار تولید این شرکت در سال جهش تولید به میزان دو برابری  روند افزایشی داشته و به بیش از ۸۰ هزار تُن رسیده است که با این رشد تا پایان سال به ظرفیت اسمی سالانه خود یعنی ۱،۵ میلیون تن دست خواهد یافت.

حجت‌اله میرزایی همچنین در نشست با مدیران شرکت صبا فولاد خلیج فارس ضمن قدردانی از زحمات مدیران پیشین مجموعه صبا فولاد خلیج فارس در زمان احداث این مجموعه، افزود: در صنعت فولاد مدیریت دوران ساخت با مدیریت دوران بهره برداری متفاوت است و خوشبختانه این شرکت از مدیران خوبی در هر دو مرحله برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه  شرایط مدیریت، شیوه ها و ابزار مدیریت، ترکیب منابع انسانی و بخش هایی که خروجی هر مجموعه را تعیین می‌کند، در هر زمان متفاوت است، ادامه داد: یکی از ضرورت ها در ارتقا سطح مدیریت مطلوب، توجه به تغییرات مدیریتی از دوره پروژه به دوره بهره برداری است.

میرزایی عنوان کرد: طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس از جمله طرح های توسعه ای بزرگ در کشور محسوب می‌شود که برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتناعی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

این مقام مسئول بیان کرد: وجود سرمایه گذاران بزرگ داخلی مثل بنیاد مستضعفان و مشارکت سایر بنگاه های بزرگ فولادی باعث شده تا با وجود محدودیت‌های بین‌المللی در تامین منابع مالی و دانش فنی، مشکلی در روند پیشرفت این پروژه نداشته باشیم.

معاون  امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح های توسعه ای صبا فولاد خلیج فارس با هدف تولید بریکت باید با سرعت بیشتری دنبال شود، گفت: تفاوت صبا فولاد خلیج فارس با سایر رقبا این است که این شرکت سهامدار ۱۰۰ درصدی بنام بازنشستگان دارد و در واقع  این مجموعه امانتدار بازنشستگان است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس نیز در حاشیه این بازدید گفت: ۱۵ هزار فرصت شغلی با بهره‌برداری از طرح توسعه صبا فولاد خلیج فارس در بندرعباس ایجاد می شود.

سعیدبزرگی با اشاره به اینکه تکمیل عملیات اجرایی طرح توسعه این مجموعه به میزان  سه سال برآورد شده است، تصریح کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۱۳ هکتار، در دو فاز بریکت گرم و فاز توسعه اجرائی خواهد شد.

وی اضافه کرد: محصول نهایی تولیدی  در این مجموعه  ۴,۵ میلیون تُن است که  شامل ۵۰۰ هزار تُن میله گرد صنعتی ، یک میلیون تُن مقاطع عریض و سه میلیون تُن ورق نورد گرم خواهد بود.

بزرگی با اشاره به اینکه با توجه به میزان سرمایه گذاری که در این مجموعه عظیم فولادی شده است ، پس از تکمیل پروژه و عملیات اجرایی ، باعث اشتغال ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۹۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم خواهد شد، عنوان کرد: مجموع میزان سرمایه گذاری در این طرحها به حدود ۱,۲ میلیارد یورو خواهد رسید.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =