حاکمیت جوی کم‌بارش و اغلب بدون بارش در ایران از هفته آینده به مدت یک ماه

براساس آخرین گزارش مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی از دهه سوم مهر به مدت یک ماه کشور در شرایط کم بارشی و حتی بدون بارش در بیشتر مناطق خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بارش‌های کشور طی ۱۵ روز ابتدایی مهر ماه ۱.۵ میلمتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت ۳۲ درصد و در مقایسه با مقدار آن در دوره مشـابه سـال گذشـته ۵۶ درصـد کاهش یافته است.

براساس گزارش مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی میانگین دمای کشور طی هفته اول مهر ماه ۲۲.۸ درجه سلسیوس بوده که مشابه دمای بلندمدت کشور در همین بازه زمانی است.

براساس این گزارش تفاوت دمای میانگین کشور و استان‌ها در بازه زمانی اول تا ۱۴ مهر ماه نشانگر کاهش دما در بیشتر استان‌های کشور است. میانگین دمای کل کشـور در مقایسه با سال گذشته در این بازه زمانی ۲.۴ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی در ادامه گزارش خود آورده است که از دهه سوم مهر به مدت حداقل یک ماه، ایران شرایط بارشی کمتر از نرمال در نواحی شمالی و غربی و اغلب بدون بارش را در سایر مناطق تجربه خواهد کرد.

میانگین دمای کشور در هفته آینده نیز به جز مناطق جنوبی و جنوب غربی، بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد کمتر از نرمال خواهد بود و در دو هفته انتهایی مهر ماه دمای هوا به مقدار زیادی تعدیل می‌شود اما دما نیمه شرقی همچنان کمتر از نرمال خواهد بود.

بر این اساس دمای هوا در هفته دوم و چهارم آبان ماه به جز در جنوب شرق، در اغلب مناطق بیشتر از حد نرمال گزارش شده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =