ضرورت وجود  یک پارک جامع در هر استان

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم گسترش پارک‌های علم و فناوری استانی در کشور گفت: سیاست این است که در هر استان یک پارک جامع داشته باشیم و باید در جهتی حرکت کنیم که رئیس پارک استان به استاندار فناوری استان تبدیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر غلامحسین رحیمی در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری که به میزبانی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برگزار شد، با اشاره به آغاز سفرهای استانی در راستای ساماندهی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: در چند سال اخیر جزو پنج کشوری هستیم که بالاترین رشد کیفی مقالات در دنیا را داشته است.

وی تصریح کرد: رتبه کیفی کشورمان یعنی میزان استنادات به مقالات نیز به ۱۵ رسیده است؛ این در حالی است که تا چند سال گذشته رتبه ایران دراین زمینه ۳۰ بود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در یک دهه اخیر موضوع توسعه فناوری به مدد دانش رواج یافته است. همچنین سازوکارهای تبدیل علم به فناوری و سپس فناوری به محصول در کشور فراهم شده که پارک‌های علم و فناوری نقش محوری در این زمینه دارند.

به گفته وی، در حوزه توسعه فناوری هنوز اوایل راه هستیم و علاوه بر نهادهای فناور، نقش‌پذیران دیگری وجود دارند که به همکاری آنان نیاز است.

رحیمی با تاکید بر لزوم گسترش پارک‌های علم و فناوری استانی خاطرنشان کرد: سیاست این است که در هر استان یک پارک جامع داشته باشیم و باید در جهتی حرکت کنیم که رئیس پارک استان به استاندار فناوری استان تبدیل شود.

وی نسبت به عملکرد خلاقانه پارک‌های استانی تاکید کرد و گفت: اگرچه اصول اولیه پارک‌های علم و فناوری یکسان است، اما تفاوت‌های پارک‌ها باید مشهود و رقابت مبتنی بر نوآوری و ابتکارات باید اصل باشد؛ چرا که پارک‌ها مراکز نوآوری هستند و بنابراین اولین مظهر نوآوری باید در پارک دیده شود که خوشبختانه زمینه آن موجود است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =